OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på siffror, värdesätter frihet under ansvar och trivs att arbeta självständigt? Är du dessutom erfaren ekonom som trivs i en bred roll och söker en tjänst där det finns möjligheter att utvecklas? Vi söker dig som vill axla rollen som ekonomiansvarig och bli en del av oss på j:retail. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker!
Om j:retail
J:retail grundades år 2010 och hjälper till med ombyggnationer, etablering av butiker eller kontor. Vi har gedigen erfarenhet inom projektledning, byggnation och inredning och samarbetar med nordens största butikskoncerner med höga kvalitetskrav. Vårt huvudkontor finns i Kungsbacka, utanför Göteborg, men vi har hela Sverige som vår arbetsplats. Vi är idag ett härligt gäng om 10 personer med olika kompetenser som kompletterar varandra. Vi är ett växande bolag med tydliga framtidsvisioner där vi vill få med oss rätt människor på resan framåt. Nu behöver vi stärka upp med en koordinerade ekonomiansvarig, kanske är det dig vi söker?
Ekonomiansvarig
Som ekonomiansvarig kommer du ha ett helhetsansvar för två bolag, j:retail och ett mindre företag som heter Jisotech AB, och se till att allt löpande hanteras. Du kommer hantera scanning och ankomstregistrering av fakturor, in- och utbetalningar, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du också kan hantera månadsbokslut samt löneberedning. Du kommer löpande att uppdatera personalliggaren och annan övrig personaladministration. Du kommer också beställa kontorsmaterial, boka hotell och hjälpa till med förslag när det ska arrangeras gemensamma aktiviteter. Sammanfattningsvis innebär rollen:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Övrig personaladministration
- Löneberedning (totalt ca 16 löner)
- Inköp av förbrukningsmaterial
- Beställning av arbetskläder
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du själv bestämmer vart du vill arbeta, så länge du kommer in till kontoret och tar hand om posten 1-2 gånger i veckan. Antingen arbetar du på vårt kontor i Kungsbacka, eller hemifrån, det är helt enkelt upp till dig! Hos oss finns det möjligheter att utvecklas åt olika håll och vi uppmuntrar alltid till kompetensutveckling. Vi erbjuder också bra försäkringar och generöst friskvårdsbidrag.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är självgående och trivs i en bred, koordinerande arbetsroll. Du har ett naturligt sinne för siffror och lägger stor vikt vid ordning och reda. Du har en förmåga att se vad som behöver prioriteras och hur du söker rätt på information. Du är kommunikativ och har inga problem med kundkontakt via mail eller telefon. Vi ser gärna att du har erfarenhet att upprätta månadsbokslut och lönehantering, även om det inte är något krav. Även om vi gärna ser att du har gedigen erfarenhet från liknande tjänst, är det din personlighet som kommer spela absolut störst roll för oss!
Krav
- Några års erfarenhet från liknande roll
Meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2022-06-30
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänst: Heltid
Ort: Kungsbacka, hybrid
Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:
Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60