OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiansvarig kommer du ansvara för tre av bolagets löpande redovisning, månadsbokslut och årsbokslut. Du kommer stödja bolagsledningen i budget- och prognosarbete samt stödja projektledning med uppföljning och analys av projektredovisningen. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära följande:
• Budget och prognos uppföljning
• Uppföljning av satta KPIer
• Kontroll och vidareutveckling av kalkyler och modeller
• Upprätta intern och extern rapportering för bolagen
• Rapportering och inbetalningar av skatter, moms och aviavgifter för bolagen
• Upprätta likviditetsprognoser
• Uppföljning och analys av interna kostnader, bruttomarginaler och bolagets balansräkning
• Deltaga i bolagets ledningsmöten
• Kontakt med revisorer och myndigheter i ekonomiska frågor
Som Ekonomiansvarig ingår du i ledningsgruppen och rapporterar till VD´n för de tre bolag du sköter ekonomin för. Resor i tjänsten förekommer, framförallt till Borlänge.
Om företaget
Genom att kombinera de olika varumärkena under gemensam förvaltning är det kundföretagets målsättning att bli både den privata och kommersiella kundens förstaval vid köp av byggrelaterade nischprodukter. Den nuvarande koncernen utgör en utmärkt bas för organisk tillväxt och kompletterande förvärv, baserat på erfarenhet och resurserna att samordna existerande säljkanaler med en utvidgad produktportfölj och på så vis uppnå stora synergier form av försäljningssamverkan och marknadslansering.
Kunden kommer att fortsätta att fokusera på att utveckla de nuvarande koncernbolagen men utvärderar kontinuerligt nya förvärvsmöjligheter som kan bredda såväl som stärka Bolagets befintliga verksamhet. När förvärv sker skall det innefatta bolag med tydliga mervärden för Koncernen
Din profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och minst 4 års erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning, gärna på ett mindre eller medelstort bolag. Du har mycket goda kunskaper inom redovisning och är självgående i årsbokslut. Du har en fallenhet för analysarbete och du har goda kunskaper i Excel.
Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som Ekonomiansvarig bör du vara strukturerad, noggrann, drivande och beslutsam. Du gillar att få saker gjorda, är kommunikativ och tycker om att samarbeta med kollegor likväl som självständigt.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson