OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en engagerad och erfaren ekonomiansvarig för att leda och utveckla vår kunds ekonomiavdelning. Som ekonomiansvarig kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa företagets finansiella hälsa och framgång. Om du är en resultatinriktad person med starka analytiska färdigheter och en passion för ekonomi, kan du vara den person vi letar efter.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Du kommer att leda och utveckla ekonomiavdelningen. Vidare kommer du att ansvara för att utveckla och övervaka företagets budget samt skapa långsiktiga finansiella prognoser. Arbetet kommer även att bestå av att identifiera och hantera finansiella risker samt implementera lämpliga kontrollåtgärder.
Arbetsuppgifterna kan sammanfattas som;
• Planera, fördela och leda arbetet inom ekonomifunktionen
• Bokslutsarbete och årsredovisning
• Budget- och prognosarbete
• Analys och resultatuppföljning
• Utveckla och ta fram relevanta nyckeltal för verksamheten
• Likviditetsplanering och uppföljning
• Löpande kontakt med bank och revisorer
• Driva och effektivisera processer inom ekonomi
Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom ekonomi
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fördel från controlling
• Meriterande om du har erfarenhet av personalansvar
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• God systemvana och Excelkunskap
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos vår kund och utgår från kontoret i Göteborg, där viss möjlighet till distansarbete erbjuds. Ett mindre antal resor i arbetet kan förekomma.
I den här processen förkommer personlighetstester och bakgrundskontroll på slutkandidater. Urval och intervjuer sker löpande och därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Sofia Brännerud på sofia.brannerud@kfx.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg