Ekonomiansvarig till kund i Göteborg kort uppdrag

Ekonomiansvarig till kund i Göteborg kort uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker en engagerad och erfaren ekonom för att leda och ansvara över vår kunds ekonomiavdelning under en kortare tidsperiod. Som ekonomiansvarig kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa företagets finansiella hälsa och framgång. Om du är en självgående person med erfarenhet av EU-moms och tullfakturering och en passion för ekonomi, kan du vara den person vi letar efter.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang och vi strävar efter att de ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig kommer du ha en bred och varierad roll där du ansvarar för den ekonomiska hanteringen i företaget. Företaget har totalt 15 anställda med kontor i Uppsala och Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera följande:

• Ansvar över hela den ekonomiska hanteringen, inklusive löpande bokföring och övergripande ekonomiadministration.
• Lönehantering samt kontakt med fackliga organisationer.
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
• Sköta momsregistrering och rapportering, inklusive hantering av EU-moms och tullfakturor.
• Utförande av fakturering.
• Genomförande av års- och månadsbokslut.
• Utförande av vissa avsättningar i bokföringen samt ansvar för finansiell rapportering.
• Kommunikation med revisorer och förberedelse av revisionsunderlag.
• Ansvar för registrering och rapportering till Intrastat.
• Genomförande av manuell bokföring.

Kvalifikationer

• Minst tre års erfarenhet inom ekonomi och bokföring.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med EU-moms och tullfakturor samt god kunskap om internationell handel.
• Erfarenhet av lönehantering och arbete med fackliga relationer.
• Självgående, initiativtagande och noggrann.
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i engelska och svenska.

Tidigare roll som ekonomiansvarig och högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande.

Övrigt

Tjänsten är tillgänglig med start i början av augusti och är en 2 månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner som konsult.

Det förekommer personlighetstester och bakgrundskontroll på slutkandidater i den här rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande och därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2024
  • Ansök senast: 9 augusti 2024

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024