Ekonomiansvarig till kund i Ljungby

Ekonomiansvarig till kund i Ljungby

Arbetsbeskrivning

Du erbjuds att vara med på en spännande resa där du kommer ha stora möjligheter till att forma, påverka och utveckla din roll i företaget. Du kommer att arbeta i en innovativ miljö där alla medarbetare verkar för det goda samarbetet och att tillsammans sträva mot och nå gemensamt uppsatta mål för verksamheten.

Vårt kundföretag erbjuder en stimulerande vardag med verksamhetsnära uppgifter och en nära dialog med kollegor. Vi på Maxkompetens i Växjö rekryterar nu en ekonomiansvarig som vill vara med på en fortsatt utvecklingsresa!


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig kommer du ansvara för ekonomi/finans och administration. Du kommer ha en central och mångsidig roll i en mindre organisation där alla verkar för att hjälpa till att bygga företaget framåt.

I rollen ansvarar du som ekonomiansvarig för:

*Redovisning och ERP-system.
*Budget och finansiell planering.
*Rapportering (månads- och kvartalsrapportering samt årsbokslut).
*Fakturering samt in- och utbetalningar.
*Skattefrågor och bankkontakter.
*Löner och personaladministration.


Din profil
För att lyckas i rollen som ekonomiansvarig söker vi dig som drivs av att påverka och bidra till företagets lönsamhet och utveckling av affärsplaner och mål. I ditt arbetssätt är du analytisk, resultatinriktad och har ett gott affärssinne. Vidare drivs du av att få påverka din arbetsdag och vill gärna utveckla och förbättra arbetsrutiner, processer och metoder inom hela verksamheten.

Som person söker vi dig som är ansvarstagande och har tidigare arbetslivserfarenhet där du arbetat självständigt och strukturerat. I din personlighet är du initiativtagande, har god förmåga att stå upp för egna åsikter och ser hellre lösningar än problem. För att trivas ser vi gärna att du är socialt kompetent och får energi av mötet med människor.

För att vara aktuell ser vi gärna att du har:

*Relevant utbildning inom ekonomi.
*Tidigare arbetslivserfarenhet som Controller eller ekonomiansvarig.
*Goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excell.
*Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.


Övrig information
*Placeringsort: Ljungby
*Arbetstid: Vardagar, dagtid
*Omfattning: Tillsvidare
*Lön: Individuell lönesättning
*Start: Vid överenskommelse

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på telefon 073 320 56 36.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024