Ekonomiansvarig till långsiktig tjänst

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker nu en Ekonomiansvarig till vår kund som tillverkar produkter för användning inom livsmedels-, hälso-, kosmetika- och djurfoderindustrin. Rollen som ekonomiansvarig är operativ och utöver ekonomi ansvarar du också för områdena HR, administration, logistik och IT. Till din hjälp har du ett team med tre medarbetare på kontoret strax norr om Varberg och du har även flera stödfunktioner till din hjälp inom koncernen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig kommer du ha ansvar för finansiell redovisning enligt K3- och IFRS-regelverk, samt hantering av deklarationer som omfattar skatt, moms och avgifter. Den innefattar även intern och extern rapportering till olika instanser såsom ledning och styrelse. Vidare ingår analys av verksamheten för att stödja strategiska beslut, månatlig bokslutshantering inklusive IFRS-justeringar och skatteberäkningar, samt övervakning av momssatser, lagervärdering och transferpriser. Rollen omfattar även kassaflödeshantering, vilket inkluderar leasingkontrakt, bankkontakter och likviditetsplanering. Affärsanalys i form av försäljningsanalys, kostnadskontroll, investeringar, KPI-rapportering och lagerkontroll är också en central del av uppgifterna. Till din hjälp har du en erfaren controller som finns baserad på företagets huvudkontor i Schweiz.

Utöver ekonomi har du i den här rollen också ansvar för HR, administration samt logistik och inköp. Inom koncernen finns en HR funktion som är dig behjälplig men på kontoret utanför Varberg är du den som ansvarar för att arbetsvillkor följer både företags- och fackliga regler, samt hantering av HR-processer som rekrytering, välmående och policyutveckling. Det inkluderar också viss administration av personalfrågor, lönehantering och hälsoförsäkringar, samt månatlig rapportering av skatter och pensioner.

Inom logistik och inköp ansvara du för orderhantering och tullfrågor, samt stöd vid inköp och upphandlingar.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har goda kunskaper i Excel och en bred erfarenhet av att arbeta med olika typer av verksamheter. Du har en stark förståelse för både redovisning och affärsverksamhet, vilket hjälper dig att snabbt sätta dig in i företagets behov. Erfarenhet av produktionsmiljö är inte ett krav, men ses som en fördel. Tidigare personalansvar är heller inte nödvändigt, ett intresse för personal och att leda människor är ett krav.

I denna roll krävs det att du behärskar både svenska och engelska flytande, då arbetet sker i en internationell miljö.
Du kommer arbeta i flera olika system, däribland Navision för bokslut och SAP på koncernnivå. Bokföringen sker i ett egenbyggt system som sedan integreras med Navision för att slutföra bokslutet. Du bör också vara bekväm med att arbeta i Google-applikationer.


Personliga egenskaper
Som person är du prestigelös och ambitiös, och vi värdesätter din förmåga att ta egna initiativ. Du ser vad som behöver göras och agerar för att driva arbetet framåt på ett effektivt och självständigt sätt. Hos oss kommer du att spela en viktig roll i vår fortsatta framgång och utveckling.

Vad erbjuder vi
Vi söker i första hand dig som är intresserad av att börja uppdraget som konsult men som vill ha en långsiktig ansvällning. Då vi behöver ha någon på plats om cirka en månad kan det, som ett andra alternativ, bli aktuellt att ta in en tillfällig konsult i det fall vi behöver mer tid för att hitta en långsiktig lösning.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Manager Emelie Löfqvist på emelie.lofqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024--10-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 19 oktober 2024

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024