Ekonomiansvarig till LeanOn

Ekonomiansvarig till LeanOn

Arbetsbeskrivning

Vill du också längta efter att gå till jobbet? Kombinera den känslan med engagerade kollegor, roliga arbetsuppgifter, vara en del av ett företag som arbetar med komplexa systemlösningar inom finansbranschen – för såväl startups som storbanker och börser – så får du en bild av hur det är att jobba hos LeanOn.

OM TJÄNSTEN
LeanOn arbetar utifrån visionen att vara det bolag ”vi alla vill jobba på”. Något som lagt grunden till att de blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work. Engagemang, pålitlighet, framåtanda och omtanke är de ledord LeanOn arbetar efter.

Du erbjuds


* En företagskultur som kännetecknas av framåtanda, engagemang och en stor dos omtanke. Teamet gillar att ha kul tillsammans och under årets gång genomförs allt ifrån AW:s och konferensresor till träningsaktiviteter och tillställningar.
* En modern och arbetsplats med korta beslutsvägar och där du kommer att vara med och forma bolaget tillsammans med engagerade medarbetare.
* LeanOns kontinuerliga kompetensutveckling är en central del i verksamheten där du får en egen kompetenspott för utbildning eller annan typ av kompetensutveckling.
* En bra introduktion, som ny medarbetare, av nuvarande Ekonomiansvarig innan hon går i pension till våren/sommaren. Du kommer även att ha en mentor, förutom stödet från din chef och kollegorna på bolaget föra att på bästa sätt introduceras till LeanOn och arbetsuppgifterna.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer exempelvis att:


* Helhetsansvar för redovisningen, leverantör- och kundreskontra till årsredovisning
* Månatlig moms- och skatteredovisning samt deklarationer
* Bolags- och koncernredovisning samt konsolidering
* Månadsrapport, uppföljning av månadens resultat till VD
* Kassaflöden och bankhantering
* Budget och prognosarbete
* Rapportering och uppföljning
* Övrig kontorsadministration, inköp kontorsmaterial, boka konferenser, etc.
* Stöd till företagets säljfunktion, indexuppräkning etc.
* Lönehanteringen innefattar även administrativt ansvar för försäkringar så som sjukförsäkring och tjänstepension. Vid behov av extern support har du kontakt med bank och övriga myndigheter. Du använder företages interna tidrapporteringssystem för löne- och fakturaunderlag. Dokumentation och informationshantering sker på företagets intranät.


VI SÖKER DIG SOM
* Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift med hänsyn till de interna och externa kontaktytor du kommer att ha i rollen


* Innehar en eftergymnasial examen inom företagsekonomi eller motsvarande
* Har arbetat i flera år efter examen och har god kunskap inom finansiell redovisning - från ax till limpa
* Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel


Det viktigaste i den här rekryteringsprocessen är personliga egenskaper. Kompetenserna som ligger till grund för den här rekryteringen när följande:


* Noggrann
* God samarbetsförmåga
* Ansvarstagande
* Självgående


Det är ett stort plus om du har erfarenhet av ekonomi- och redovisningssystemen:


* Fortnox: ekonomi- och bokföring
* MediusFlow: leverantörsfakturor
* Crona: lönesystem


Övrig information


* Start: Januari – mars, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, inledande provanställning om sex månader
* Placering: Uppsala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och LeanOns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
LeanOn grundades 1998 med fokus på att utveckla avancerade systemlösningar för finansbranschen. Idag samarbetar LeanOn med några av Nordens största banker, börser och nischade företag inom finansbranschen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 december 2020
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024