Ekonomiansvarig till ledande biotechföretag

Ekonomiansvarig till ledande biotechföretag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Agrisera är ett lokalt biotechföretag som erbjuder produkter och kundanpassade tjänster på en global marknad. Under de senaste 30 åren har Agrisera producerat tusentals anpassade monoklonala och polyklonala antikroppar för akademisk forskning, industri, diagnostik och farma. Vi är stolta över att vara världsledande leverantör av antikroppar inom växtforskningsområdet och att bidra till att föra forskningen framåt.

Vill du arbeta med ekonomi i en spännande global miljö men samtidigt på ett mindre familjärt bolag? Vi söker en erfaren redovisningsekonom som vill ta en ansvarsfull roll med möjlighet att få påverka och utveckla både stort som smått.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig hos oss har du en bred och viktig roll där du arbetar självständigt med bolagets ekonomi med stöd från bland annat VD och sälj-och marknadschef. I rollen arbetar du med traditionella redovisningsärenden som till exempel löpande bokföring, avstämning av konton, kund- och leverantörsreskontra, löner och bokslut. Utöver det arbetar du också med rapportering, prognostisering, analys och budgetarbete. Du agerar även som samordnare av inköp och förväntas ha övergripande koll på priser och leverantörer.

Hos oss finns stora möjligheter att utvecklas långsiktigt, både i din roll och tillsammans med bolaget som just nu är inne i ett utvecklingsskede och väntar en spännande resa framöver. Du erbjuds ett varierat arbete tillsammans med ett trevligt och kompetent gäng i ett hjälpsamt klimat och som värdesätter hög trivsel på arbetet.


Din profil
Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande, med ett par års erfarenhet av redovisningsarbete. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Körkort och egen bil behövs då kontoret är beläget strax utanför Vännäs. Tillgång till fri parkering finns.

För att vi alla ska trivas med varandra är det viktigt att du är en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära. Vi tror att du tar initiativ, har ett eget driv och att du trivs med att arbeta med andra likväl som självständigt. Du drivs av affärsmässighet och att skapa resultat samtidigt som du är en pedagogisk och en lyhörd lagspelare. Vidare är du analytisk, noggrann och kommunikativ.


Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 10 maj 2020, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024