Ekonomiansvarig till Liftexperten // Göteborg

Ekonomiansvarig till Liftexperten // Göteborg

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Liftexperten! Vi grundades 2015 med visionen att erbjuda spetskunskap tillsammans med hög servicenivå för att skapa rätt förutsättningar för våra kunder. Under sommaren 2019 tog vi nästa steg i vår utveckling och blev en del av Hybeko, återförsäljare av Genie-liftar i Norge. Tillsammans erbjuder vi nu vår support till hela den svenska marknaden och levererar till kunder runt om i hela Skandinavien. Dessutom har vi även en egen verkstad och ett eget reserv- och maskindelslager, vilket gör att ledtiderna från problem till lösning minimeras och kundsamarbeten effektiviseras.

Vi fortsätter växa och söker nu, tillsammans med Oddwork, dig som är redo att skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion i samarbete med vårt härliga gäng på Göteborgskontoret! Är du vår nya Ekonomiansvarig?

Som ekonomiansvarig…

kommer du att arbeta i ett ungt företag med stark tillväxt och flera utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utforma din roll själv och växa tillsammans med övriga teamet och bolaget. Din roll är bred och du ansvarar över all ekonomi och administration, att det dagliga arbetet håller hög kvalitet och att uppgifter levereras enligt plan.

Löpande redovisning, bokföring, fakturering, lönehantering och skatteredovisning är några exempel på dina dagliga arbetsuppgifter. Till en början kommer du även att säkerställa att både kund-och leverantörsreskontraprocesserna fungerar och optimeras, men på sikt kommer du stöttas upp av en ekonomiassistent. Dessutom kommer du att implementera och utveckla HR- och personalrelaterade frågor och driva samtliga projekt inom ekonomi.

Vi söker dig som…

har ett starkt kundfokus och som trivs i en föränderlig miljö där du får möjligheten att forma din egen roll. Du är en analytisk, systemkunnig och lösningsorienterad person med en fallenhet för pussel och siffror. Med din tidigare erfarenhet, rör du dig tryggt och självständigt i en bred och operativ roll och har koll på hela den ekonomiska kedjan. Du kan konsten att skapa rutiner, tvekar inte för att hugga i eller stötta upp där det behövs och bidrar gärna med dina idéer på utvecklingsmöjligheter. En god stämning, ett bra samarbete och en fin gemenskap är ju receptet på framgång! Till sist är du en prestigelös lagspelare som delar vårt fokus på kvalitet och kund.

Våra önskemål till dig:

- Flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning
- Du har ett intresse för HR-relaterade frågor
- Du är systemkunnig och har en förståelse för helhetsflödet. Meriterande om du har erfarenhet av Visma Business
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort B är meriterande


Varför Liftexperten?

På Liftexperten tror vi att bra personal genererar bra kunder - och bra kunder leder till bra personal. Därför bryr vi oss om såväl kunder som anställda och värdesätter vår öppna och prestigelösa kultur. På vårt kontor i Grimmered väntar dina elva blivande kollegor, gemensamma resor, AW:s och friheten att forma din egen vardag. Välkommen till ett entreprenörsdrivet bolag där du får möjligheten att utveckla framtiden för vår ekonomifunktion och växa tillsammans med oss!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Madeleine Linge, madeleine.linge@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-07-07

Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!

Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka  här (www.oddwork.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 42
Göteborg, 41115

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024