Ekonomiansvarig till litet konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiansvarig hos vår kund kommer du att arbeta med såväl den löpande bokföringen som projekt- och timredovisning. Du kommer ensam att ansvara för ekonomihanteringen på företaget. Bokslut gör du tillsammans med bolagets revisor. Vår kund lägger stor vikt vid att du ständigt arbetar med förbättring av verksamheten och kommer med idéer och förslag om hur processer och arbetssätt kan effektiviseras. I bolagsstrukturen ingår fyra bolag varav du kommer att hantera redovisningen för samtliga. I tjänsten kan även andra administrativa uppgifter kopplade till verksamheten komma att ingå, t ex assistans i anbudsprocesser.

Om företaget

Vår kund har sedan etableringen 1973 varit verksamma i inom områden som rör miljöstörningar, förorsakade av olika former av markarbeten. Företaget arbetar med allt från besiktningar till riskanalyser och skadeutredningar. De är idag 13 anställda, varav 9 är tekniker/ ingenjörer med olika specialinriktning.



Din profil

Som ekonomiansvarig hos vår kund krävs att du har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Du har sedan din examen hunnit arbeta några år i en roll som gett dig en bred erfarenhet inom ekonomi och redovisning. Har du tidigare arbetat i en projektbaserad verksamhet är detta meriterande. Även tidigare erfarenhet av bokslutsarbetet är ett extra plus i kanten.

I rollen som ekonomiansvarig hos vår kund krävs att du som person är noggrann och ambitiös. Du tycker om att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en roll där du får utrymme att ta initiativ till förbättring och effektivisering av verksamheten.

Skallkrav
- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi
- Flerårig arbetslivserfarenhet av ekonomi och redovisning

Meriterande
- Erfarenhet av projektbaserad verksamhet
- Erfarenhet av bokslutsarbete
- Erfarenhet från Visma ekonomiprogram


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: September
Ort: Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

16 oktober 2024

16 oktober 2024

15 november 2024