OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och behöver en ekonomiansvarig som kan svara upp mot vår expansion.
Vi är ett litet sammansvetsat gäng som har kul på jobbet, och vi har ett tydligt uppdrag att växa och vill gärna att du blir en viktigt del i vår byggkoncern. Koncernen består av Nero Bygg AB, Nero Byggservice AB, Nero Fastigheter AB samt Trosa Villa AB. Vi söker nu en person med placering i Trosa/ Vagnhärad som ska ansvara för, i första hand, koncernens ekonomifunktion men också för upphandlade tjänster inom inom IT och juridik.
Du jobbar i nära samarbete med, och stöttar, verksamhetsansvariga och projektledare med din kompetens.
Du ansvara för de dagliga sysslorna såsom redovisning, dokumenthantering och arkivering. Dessutom ansvarar du för uppföljning av projekt, rapporter, analyser och arbete med budget och prognoser. Arbetsuppgifterna innefattar även moms- och skattedeklarationer, månadsbokslut, rapportering, budgetarbete samt årsbokslut ( för dotterbolag och koncern) årsredovisningar och deklarationer. Även löneadministration ingår.
Som affärssystem har vi Visma, men mycket att våra aktiviteter sker i projektprogrammet Bygglet. Ett system utvecklat för just byggbranschen och integrerar med Visma.
Vi tror att du har akademisk utbildning inom ekonomi, men kan även ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har några års erfarenhet från liknande arbete och det är en fördel om du har jobbat i byggbranschen.
Som person ser vi gärna att du är öppen, rak, gillar tempo och tycker om att jobba i ett team som vill framåt. Samtidigt är det viktigt att du med din erfarenhet är noga och gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga kollegor.
Tillsättning av tjänsten kommer att ske omgående, och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast om intresset finns.