OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i en spännande och dynamisk miljö? Är du skarp i dina analyser och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med på Nischer Properties spännande resa!
Om företaget
Nischer Properties är ett rikstäckande fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Vi utvecklar hyresrätter, bostadsrätter och vårdboenden i egen regi samt åt externa kunder. I januari sålde vi 128 hyresrätter till Ledstången och just nu har vi 23 hyresrätter i produktion åt HSB Södra Norrland. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig hos Nischer Properties kommer du få ett övergripande ansvar med varierande arbetsuppgifter i ett expansivt företag. Du är ensam ansvarig för koncernens ekonomi vilket vid sidan av den löpande bokföringen och tillhörande administration även innefattar koncernens bolagsstruktur, likviditetsrapportering. Ansvaret innefattar även skatt- och momsdeklarationer, avstämningar, koncernmellanhavanden, bokslutsarbete och stämmor.
Du ansvarar för att det upprättas tertialbokslut, hel och halvårsbokslut, årsredovisning samt övrig relevant finansiell rapportering. Du är delaktig i strategiarbete samt framtagande av affärsutvecklingsplan och budget. I rollen ingår även uppföljning och analys med att ta fram olika nyckeltal, prognosarbete och vara ett bollplank mot verksamheten och projekten. Funktionen innefattar även juridik/fastighetsrätt, avtalsfrågor, likviditetsplanering, värdering, kassaflödesanalyser samt att vara företagets kontaktperson med bank, myndigheter, försäkringsbolag mm.
Det kommer finnas möjligheter till utveckling i din roll och att eventuellt ta framtida personalansvar för kollegor på ekonomiavdelningen.
Din profil
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av redovisning och likande arbetsuppgifter. Vi tror att du sedan tidigare har erfarenhet av att ha ett helhetsansvar över en ekonomiavdelning. Det ses som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Har du arbetat med koncernredovisning ses även det som meriterande. Vidare behärskar du det engelska språket i tal och skrift.
För att lyckas i rollen är du en nyfiken, driven och ansvarstagande person. Du har god affärsförståelse och ett intresse för analyser. Du trivs i uppstartsfaser i bolag där du får vara med och utveckla rutiner och strukturer, är självgående och har förmågan att driva ditt eget samt företagets arbete framåt. Vi ser även att du är en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet.
Framgångsfaktorer
• Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
• Meriterande att sedan tidigare ha arbetat i fastighetsbranschen
• Meriterande att ha arbetat med koncernredovisning
• Engelska i tal och skrift
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: 1 augusti
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm, City
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-06-30
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89.