Ekonomiansvarig till Nordlignum

Ekonomiansvarig till Nordlignum

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Nordlignum AB är en lokal koncern med ett antal olika bolag som främst jobbar med försäljning inom trävarumarknaden och logistik men äger också ett antal fastigheter. Koncernen har funnits sedan 1960-talet och har ett högt anseende inom de olika marknaderna.

Trävaruagenturen Nordlignum säljer och förmedlar sågat virke över stora delar av världen. Dotterbolaget AB Nordprotekt är ett speditionsföretag som erbjuder transportlösningar både i fjärrtrafik samt spårbundna lösningar och trailerdragning till kunder i hela Sverige.

Totalt omsätter koncernen ca 150 miljoner kronor per år och verksamheten bedrivs i ljusa och fina sekelskiftes lokaler Öst på stan i Umeå. På kontoret jobbar 12 personer.


Dina arbetsuppgifter
Gillar du att möta människor, att ha ordning och reda och är intresserad av ekonomi? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får en nyckelroll med mycket ansvar där du jobbar mot en global marknad? Vi söker dig som är en positiv och engagerad person som vill arbeta i ett affärsdrivet och stabilt bolag med korta beslutsvägar.

I rollen som ekonomiansvarig på Nordlignum får du ett omväxlande arbete på ett entreprenöriellt lokalt företag som har både nationella och stora internationella kunder världen över. Du kommer att arbeta nära VD och övrig ledning i bolaget. Ditt huvudsakliga fokus är att ansvara för företagets ekonomi och administration med allt från löpande redovisning upp till bokslutsnivå, analyser, rapporter och koncernredovisning. Då vi säljer och förmedlar sågat virke till många länder medför det redovisning av internationell försäljning.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Har du arbetat på redovisningsbyrå eller mindre företag där du fått arbeta brett är det mycket meriterande. Det är viktigt att du kan hantera kunder och leverera bra service, att du trivs att samarbeta med kollegor samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Du är en vän av ordning där ditt strukturerade och noggranna arbetssätt resulterar i effektivitet och hög kvalitet i arbetet. Vi förutsätter att du är bekväm att arbeta i ekonomisystem och kan hantera kalkylprogram. Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer att ha internationella kontakter. I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi har en trevlig atmosfär och för oss är det viktigt att du även bidrar till teamet på det sociala planet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg på tfn: 070 821 53 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast 19e juni, via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 19 juni 2023

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024