Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.
Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.
Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.
Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor
Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.
Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.
Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996