Ekonomiansvarig till projektledningsföretaget Projectpartner

Ekonomiansvarig till projektledningsföretaget Projectpartner

Arbetsbeskrivning

Klarar du att axla rollen som ensam ansvarig för företagets ekonomifunktion? Vill du arbeta på ett företag som strävar efter ständig utveckling av både företag och medarbetare? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Tillsammans med Projectpartner söker Perido nu en Ekonomiansvarig. Projectpartner är ett eftertraktat och kompetent projektledningsföretag som grundades 2002 och som verkar inom Mälardalen. Idag består Projectpartner ca 25st projektledningskonsulter som sitter på ledande roller i flera större samhällsbyggnadsprojekt som pågår i regionen. För att nå den gemensamma visionen satsar Projectpartner målmedvetet på kompetenta medarbetare, strategiska uppdrag och en ständig utveckling av både medarbetare och företag.
Vi söker nu dig som vill vara en del av deras team! Vi letar efter dig som har en ekonomisk bakgrund och brinner lite extra för en vardag fylld av varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av en organisation som tror på alla människors lika värde och en fri och öppen diskussion. De agerar ärligt, ansvarfullt, rättvist och med respekt för varandra. Rollen omfattar helhetsansvar för ekonomifunktionen på företaget samt möjligheten att ingå i företagets ledningsgrupp. Företaget har kontor på Upplandsgatan i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiansvarig är man företagets enda ekonom. Det innebär att du har ett helhetsansvar för redovisning, fakturering, löner och övrig ekonomiadministration. Du kommer att arbeta verksamhetsnära och ha en tät dialog med samtliga medarbetare samt rapportera till företagets ägare. För rätt person finns också möjlighet att ansvara för budget och årsbokslut samt vidareutvecklas inom olika delar av företagets verksamhet. Rollen som Ekonomiansvarig kommer att innebära att du har en bred och självständig roll som i stora drag kommer att innebära:
- att ta fram underlag för budgetprocessen
- att sköta den löpande redovisningen samt fakturering
- framtagande av olika ekonomiska rapporter exempelvis balansrapport och resultatrapport
- vara behjälplig med underlag inför årsbokslut och årsstämma
- sköta löneberedning för ca 25st medarbetare
- personaladministrativt ansvar för exempelvis försäkringar och pensioner
Dina egenskaper
I rollen krävs att man är van att ta eget ansvar, är resultatinriktad och har intresse för verksamhetens affär. För att trivas i rollen behöver man vara öppen, lyhörd och trivas med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och vet att du trivs i en mindre organisation och i en bred roll. Som person är du driven, flexibel och prestigelös och gillar att vara med i ett företag som tror på en öppen dialog och delaktighet. Vidare har du en välutvecklad administrativ förmåga och en känsla för ordning och reda. Avslutningsvis tror vi att kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att bli framgångsrik i rollen och likaså att man har en positiv inställning till förändring och utvecklingsarbete.
Är det dig som vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ekonomiutbildning på gymnasial- eller högskolenivå
Några års erfarenhet som redovisningsekonom och är trygg med att ta ett helhetsansvar för ekonomin
Du talar och skriver flytande svenska
Har god systemvana

Meriterande:
Projectpartner arbetar i Visma och har du kännedom kring det systemet är det en fördel.

Omfattning och tillträde
Direktrekrytering på heltid till Projectpartner. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se och telefon 072-30 14 033 . Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33584 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024