OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
QuickNet är en internet- och teleoperatör med bas i Västerås som erbjuder tjänster för bredband, telefoni, trådlösa nätverk, co-location samt digital marknadsföring. QuickNet grundades 1995 och har blivit det självklara valet i regionen och mer än hälften av alla företag i Västerås får sitt bredband levererat av oss. Bolaget omsätter drygt 55 miljoner kronor och i dagsläget arbetar här 25 personer med b.la interntutveckling, kundtjänst, tekniker och försäljning.
Företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer. Vi har sju timmars arbetsdag och har med tiden helt avskaffat provisionslöner för att ge utrymme åt högsta möjliga kreativitet och kundnöjdhet.
Rollen som ekonomiansvarig
Som ekonomiansvarig hos oss får du möjligheten att arbeta brett med både operativa och strategiska frågor. Du ingår i företagets ledningsgrupp och får ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som du också har personalansvar för.
I ditt arbete upprättar och ansvarar du för budget, årsbokslut och årsredovisningar. Du tar fram fullständiga månadsbokslut för att därefter identifiera avvikelser och rapporterar till VD, ledningsgrupp och styrelse. Du arbetar med analyser och kalkyleringar samt agerar bollplank till övriga chefer i bolaget. I den här rollen får du en bred förståelse för hela vår affärsverksamhet och arbetar kontinuerligt tillsammans med övriga i ledningsgruppen med att utveckla och förbättra våra processer och rutiner. Utöver detta kommer du även att hantera löner, upprätta skattedeklarationer samt sköta kontakter med revisorer, bank och försäkringsbolag.
Som del i ledningsgruppen kommer du att medverka i arbetet med att fortsätta utveckla och forma företagets visioner, värderingar, policys, ledningssystem och mål. Detta gör du genom att följa upp och analysera nyckeltal, sammanställa och presentera uppföljningar samt som redan nämnt, medverka i förbättringsarbeten.
Din bakgrund
En lämplig bakgrund för rollen är en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst ett par års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fokus på controlling. Du behöver inte kunna vår bransch för den lär du dig, men har du någon erfarenhet eller kännedom om den så är det en fördel. Du har en god kompetens inom ekonomistyrning för att kunna ta en aktiv roll i den affärsmässiga utvecklingen och samtidigt förbättra rutiner och processer för den ekonomiska uppföljningen. Viktigt är även att du behärskar det svenska språket obehindrat.
Vem är du?
Du bör gilla att arbeta med frihet under eget ansvar och varierande arbetsuppgifter i en platt och prestigelös miljö. Vi tror att du är en person med en positiv och problemlösande livssyn och som kan kommunicera ekonomiska sammanhang till icke ekonomer såväl som till styrelsen. Hos oss är det viktigt att alla, oavsett roll, är lagspelare som motiveras av samarbete och som vill bidra till att skapa en engagerad, hållbar och trivsam arbetsmiljö.
Självklart är du också noggrann och strukturerad, har en god analytisk förmåga samt ett helhetsperspektiv.
Låter detta intressant?
Vi berättar gärna mer! Kontakta Anna Hemmingsson hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast den 22 maj på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
I alla N&L’s rekryteringsprocesser blir du testad. Både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av Alva Labs genomför vi en objektiv rekryteringsprocess. Testerna tar ungefär 10-20 minuter vardera.
Välkommen med din ansökan!