OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad och jobba med ett Internationellt företag inom outdoor-branschen där vårt söksystem bidrar till att rädda liv? Vi söker nu dig med gedigen erfarenhet inom ekonomi och redovisning för att axla rollen som Ekonomiansvarig på kontoret i Stockholm - Lidingö!
RECCO Advanced Rescue Technology är ett internationellt lavinräddningssystem som i dag används av fler än 900 skidorter och räddningsorganisationer i 28 länder. Söksystemet bygger på en tekniklösning som det svenska bolaget RECCO AB, baserat på Lidingö, har utvecklat och är ensamt om i världen. Tekniken har på senare år vidareutvecklats till ett effektivt helikopterbaserat söksystem vilket gör att RECCO nu radikalt breddar sin verksamhet från enbart lavinräddning till att omfatta sökning efter försvunna personer inom alla typer av Outdoor-aktiviteter året om. Det innebär att RECCO-systemet även kan bidra till en ökad trygghet för den stora massan friluftsutövare, allt från försvunna svampplockare i skogen till högalpina klättrare i bergen.
DIN PROFIL
Du är ansvarstagande och självgående i ditt nuvarande jobb, med flerårig erfarenhet av att sköta ett företags samtliga ekonomiska uppgifter. Du tycker om att vara spindeln i nätet och bidra till organisationens utveckling och framgång. Då RECCO är ett bolag både i teknikens framkant och med fokus på "outdoor" så gillar sannolikt även du friluftsliv och hög innovationstakt.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär helhetsansvar för löpande redovisning, periodiseringar, avstämningar samt kund- och leverantörskontra.
Då RECCO arbetar internationellt så innefattar arbetsuppgifterna både svenska och utländska betalningar och lager. Du gör månads och årsbokslut, koncernavstämningar, likviditet och löner. Du är även med och bidrar i budgetarbetet och uppföljning tillsammans med VD samt har kontakt med andra externa finansiella parter.
FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN TROR VI ATT DU HAR
- En högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi och redovisning.
- Erfarenhet från redovisning med internationella kunder och affärsrelationer.
- Arbetat med Visma Admin 2000 och Visma lön samt gärna erfarenhet från digitala leverantörsfaktureringssystem.
- Mycket god datorvana.
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då tjänsten kräver det.
- Utåtriktad, positiv och samarbetsvillig som person och tycker om att integrera med människor.
ÖVRIG INFORMATION
Omfattning: Heltid, 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse (så snart som möjligt)
Placering: Lidingö - Stockholm
Urval görs löpande så ansök gärna omgående.
I denna rekryteringsprocess har RECCO valt att samarbeta med A-hub och RECCOs önskemål är därför att alla frågor rörande processen hanteras av A-hub.
Vi tar enbart emot ansökningar digitalt, vi denna platsannons.
Varmt välkommen med din ansökan!