Ekonomiansvarig till SE Equipment

Ekonomiansvarig till SE Equipment

Arbetsbeskrivning

SE Equipment söker en duktig ekonomiansvarig som vill vara med och utveckla verksamheten framåt. Som ekonomiansvarig kommer du ha en nyckelposition där du är övergripande ansvarig för ekonomin men även stöttar verksamheten i HR- och personaladministration. Här får du möjlighet att vara en del av ett familjärt företag i ständig utveckling som har en spännande resa framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ekonomiansvarig ansvarar du för ekonomifunktionen i företaget. Du kommer att tillhöra en ekonomifunktion där ni är totalt två anställda. Du har även ett tätt samarbete med utländskt dotterbolag i Polen som du sammanställer underlag ifrån. Du kommer att hantera leverantörs- och kundreskontra, in-och utbetalningar, löpande bokföring, bokslut, moms- och arbetsgivardeklarationer, löneadministration, ekonomisk analys av rapporter och avstämningar.

I din roll stöttar du även verksamheten med HR- och personaladministration i form av medarbetarsamtal, uppföljningar och framtagande av underlag mellan lönesamtal. Du ansvarar för företagets tjänstebilar och mobiltelefoner. Din rapportering sker direkt till företagets VD.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och att du anställs direkt hos SE Equipment.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiansvarig kommer du exempelvis att arbeta med:

• Löpande redovisning
• Hantera kund- och leverantörsreskontra
• Hantera in- och utbetalningar
• Ekonomisk rapportering och support till ledningen
• Löpande månads- och kvartalsavstämning
• Delaktig vid upprättande av bokslut och årsredovisningar
• Kontakt med kunder, leverantörer, myndigheter och revisorer
• Moms- och arbetsgivardeklarationer
• Personaladministration
• Löneadministration



Vem är du?
Vi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet som redovisningsekonom eller ekonomiansvarig. Du har kunskap om ekonomiflödets olika delar. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel. Du har erfarenhet av att jobba i ekonomisystem sedan tidigare. Företaget använder Pyramid. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av löneadministration och löneutbetalningar. Det är meriterande om du har erfarenhet alternativt ett intresse av HR- och personaladministration.

Som person är du självgående, noggrann och har ett starkt driv. Du är nytänkande och vill vara delaktig i att förändra och utveckla verksamheten. Vi ser att du är en lagspelare som är serviceinriktad och värdesätter teamkänsla. Du har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Om verksamheten
SE Equipment är ett svenskt företag som levererar och lagerhåller redskap inom truck, entreprenad, lantbruk och materialhantering. Från lagret i Linköping förser SE Equipment återförsäljare och tillverkande kunder med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter. Genom stora inköpsvolymer och omfattande lagerhållning kan de erbjuda service och produkter av högsta kvalitet till bästa möjliga pris.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024