OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SFS intec AB är ett helägt dotterbolag till SFS intec Holding AG i Schweiz som är verksamt i ett trettiotal länder med ca 7000 medarbetare och en omsättning på 9 miljarder kr.
SFS intec marknadsför och lagerhåller produkter som producerats i egna anläggningar i Schweiz, England, Frankrike, Italien, Tjeckien, Turkiet, USA och Sverige.
I Sverige finner ni oss i Strängnäs där vi producerar och sköter försäljning av infästningsprodukter till tak-, trä- och stålbyggnationer.
Vi sitter i fräscha lokaler och vi är sammanlagt 23 anställda.
Läs mer på sfsintec.biz/se.
Rekryteringen utförs i samarbete med Experis.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en affärsekonom som kan business och som utmanas av att få arbeta i en dynamisk verksamhet med ett brett ansvarsområde inom ekonomi där det kommer ingå en del HR och IT-frågor.
I rollen som Ekonomiansvarig ansvarar du för den totala ekonomiska styrningen i företaget med rapportering mot ledning och ägare i Schweiz. Du har inget direkt personalansvar, men det förväntas att du aktivt bidrar till verksamhetens utveckling avseende ekonomi och personalfrågor.
Strängnäs kommer bli SFS intecs nordiska servicecenter, så du kommer att ha kontakt med dina kollegor i Norge, Finland och Estland.
Du kommer sköta bokföring, reskontra, löner, bokslut, budget, prognosarbete, lönsamhetsberäkningar, kassaflödesanalyser, månadsrapporteringar till ägarna.
Som Ekonomiansvarig bistår du ägarna och övriga med sammanställning, analyser och statistik.
Du analyserar lager- och produktionskostnader och ansvarar för kostnads- och marginaluppföljning. Årsredovisningar görs av en extern revisor.
Du har ett totalansvar för ekonomiavdelningen och sätter upp dina processer och arbetssätt så att det passar dina och ägarnas önskemål. Du ansvarar även för löner samt inköp av kontorsprodukter, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma då det är en mindre arbetsplats.
Placeringsort är Strängnäs och det är en tillsvidareanställning hos SFS intec AB.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi med god kunskap inom redovisning och controlling, samt lönehantering Du har bra ledaregenskaper och är van att arbeta med både ekonomi, IT och HR-frågor i en liknande roll. Du har ett stort intresse för siffror, har troligen arbetat i en koncern och har vana från ledningsgrupp samt att rapportera till ägare utomlands. Det är av stor vikt att du har mycket goda kunskaper i Excel där en stor del av arbetet utförs i. Affärssystemet är SAP och rapporteringssystemet är Cognos.
Du är nyfiken och vill lära mer, lyhörd, trygg och tydlig som ledare med personlig integritet. Som person är du ambitiös, proaktiv och affärsfokuserad, handlingskraftig med god analytisk och strategisk förmåga och kan se helheten och sambandet mellan de olika delarna i organisationen. Utöver detta har du starkt kundfokus och servicekänsla för att bidra till att skapa kvalitet och lönsamhet.
Det är viktigt att du kan hantera stress inför deadlines och att du har mycket god nivå i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om man har arbetat på en ekonomiavdelning i ett tillverkande företag.
I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och viljan att ha ett helhetsansvar för ekonomiavdelningen.
Kontaktperson
Ansök via experis.se, annonsnr:1056556. För mer information kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-15 57 33 eller via mail thomas.andersson@se.experis.com.
Alla ansökningar måste vara på engelska då Finanschefen i Schweiz kommer vara med i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645