Ekonomiansvarig till spännande tillväxtbolag

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående, noggrann och lösningsorienterad person med erfarenhet av brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett mindre dynamiskt bolag som befinner sig i en spännande expansiv fas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som Finance Manager på Wellectronics vara nästa steg för dig.

Wellectronics bedriver verksamhet inom området hemelektronik med inriktning på hälsa, kroppsvård och välmående. Företagets försäljning kommer uteslutande från ett varumärke, Beurer, där man är exklusiv distributör för den svenska och norska marknaden. Sedan maj 2023 är Beurer delägare i bolaget med en plan för fortsatt nordisk expansion och har nu behov att rekrytera ett antal tjänster för att stärka organisationen för genomförande av planen med den nordiska expansionen.

OM ROLLEN
Som Finance Manager har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa parter. För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med bolaget och på sikt axla ett personalansvar för det team man byggt upp.

Arbetet innefattar bland annat:

- Framtagning av resultat- och balansräkning samt bokslut och årsredovisning

- Rapportering internt och externt

- Ansvar för löpande bokföring

- In-och utbetalningar, fakturering samt leverantörs- och kundreskontra

- Huvudansvar för kontakten med bank, försäkringsbolag, revisorer och andra konsulter inom ekonomi och administration

- Ansvar för framtagning och uppföljning av budget

- Ekonomistyrning/controlling

I samband med den nordiska expansionen öppnas nya möjligheter att få hantera momsfrågor, redovisning och valutafrågor på den nordiska marknaden, samt navigera genom de olika regelverken och systemen som gäller i respektive land.

OM DIG:
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt med brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Kunskap i Visma är ett plus och erfarenhet från arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande.

Som person är du effektiv, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta under stort eget ansvar, är van att självständigt planera och strukturera upp ditt arbete och är bekväm i att hantera det ansvar som kommer med frihet och flexibilitet. Du ser dig själv som en målmedveten och aktiv medlem i ett team och är inte rädd för att driva på både dig själv och dina kollegor för att nå gemensamt uppsatta mål.

Rollen kräver flytande kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2023
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024