Ekonomiansvarig till Svenska Stadsnätsföreningen

Arbetsbeskrivning

Svenska Stadsnätsföreningen är en bransch- och intresseorganisation som representerar stadsnät i 190 kommuner och 130 leverantörer av tjänster och utrustning inom bredbandsområdet. Föreningen företräder därmed en absolut majoritet av de aktörer som aktivt investerar i ny modern infrastruktur för bredband i Sverige. För mer information, www.ssnf.org

Om Svenska Stadsnätsföreningen

Stadsnätsföreningen rör sig i händelsernas centrum när det kommer utbyggnad av bredband och digitaliseringen av samhället. Inom Stadsnätsföreningen verkar man för att utveckla branschen och dess medlemmar genom att t.ex. förhandla och driva olika branschgemensamma avtal, tillhandahålla stöd genom utbildningar, mallar och gemensamma system. En annan viktig del är alla de undersökningar och analyser som görs i föreningens regi, vilket gör att föreningen är en etablerad debattör i svensk media med över 500 olika införanden om året. Utöver det arrangerar man två konferenser per år som varje gång samlar ett stort antal deltagare från branschen och politiken. Alla medarbetare är nyckelpersoner. En välfungerande ekonomi – och administrationshantering är avgörande för att föreningen ska fortsätta att vara framgångsrik.

Detta är en rekrytering med start omgående. Kontoret är beläget i Stockholm city. Du rapporterar till VD



Ekonomiansvarig till Svenska Stadsnätsföreningen

Trivs du med klassiska ekonomiuppgifter samtidigt som du är social och vill etablera nya kontakter i din vardag? Föredrar du laganda där gemensamt arbete gör skillnad?

Här finns chans för dig som vill ta ett nästa karriärsteg. Du kommer att, utöver ekonomiansvaret även ansvara för kontorets trivselfrågor.

Låter det spännande? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

Arbetsuppgifter

Ekonomi

• Leverantörsfakturor; registrering, attesthantering och betalningar
• Kundfakturor (serviceavgifter, tidningsannonser mm)
• Inhämta underlag för fakturering
• Bevakning av inbetalningar (kundfakturor)
• Påminnelsehantering/inkasso.
• Löpande redovisning; moms- och arbetsgivardeklarationer, periodiseringar, internfördelningar, avskrivningar mm
• Periodiska rapporter och punktskatt
• Avstämningar balanskonton månadsvis
• Resultat- och balansrapporter kvartalsvis samt projektrapporter
• Kontakt med bank, skatteverket och bolagsverket vid behov
• Systemansvarig (Fortnox)

Bokslut och årsredovisningar

• Planering av bokslut - och årsredovisningsarbete
• Kontakt med redovisningsbyrå, revisor
• Bokslutsarbete; ansvara för årsredovisning i original med revisionsberättelse. Lägga ut på hemsidan samt skickas till Bolagsverket

Budgetarbete

• Tillsammans med VD planera budgetarbetet
• Ta fram budgetsiffror för personal och kontorsdrift
• Stämma av siffor och göra styrelseunderlag

Vem är du?

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av klassiskt ekonomiarbete såsom bokföring, redovisning mm. För att lyckas fullt ut i denna tjänst tror vi att du idag arbetar på ett mindre företag, ett kansli, alternativt att du har koppling och/eller har intresse av föreningsliv som ger dig förståelse för hur ett föreningsliv fungerar. Du är noggrann och social till din läggning med en stor portion nyfikenhet som gör att du engagerar dig i såväl föreningens medlemmar som i att utveckla dig själv och ditt arbete. Detta är en spännande och varierande tjänst där ekonomiarbetet blandas med såväl socialt engagemang med föreningens medlemmar som med kollegorna i olika projekt.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Iréne Nilsson på telefonnummer 073-568 59 60 eller via mail irene.nilsson@firstreserve.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 5 juni 2018

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024