Ekonomiansvarig till tillväxtkoncernen Limhamnshusgruppen

Arbetsbeskrivning

Om oss
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen och vi har idag verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, finans samt e-handel. Några av bolagen är Bredablickgruppen (https://bredablickgruppen.se/), Hagmans Nordic (https://hagmansnordic.com/sv/), Rollerboys (https://rollerboysmaleri.se/)och FFAB Legopack (https://ffablegopack.se/). Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler vid Saltimporten i Malmö. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv! Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!


Om tjänsten
Vår koncern växer och i samma takt även vår ekonomiavdelning. Nuvarande ekonomiansvarig för Limhamnshus Industri går vidare till en ny roll inom koncernen och vi söker därför dig som vill driva teamet och dess arbete vidare.

Som ekonomiansvarig är du en viktig spelare, och ledare, i teamarbetet kring det löpande ekonomiarbetet för samtliga bolag inom Limhamnshus Industri, vilket för närvarande är 16 bolag med total omsättning på ca 1 miljard sek. Du är ansvarig för ditt team vilket idag består av två redovisningsansvariga och fem ekonomiassistenter.

Du tillhör en ekonomiavdelning som är uppdelad i tre företagsgrupper, varav Limhamnshus Industri är en av dem.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Närmsta chef och handledare för teamet om sju medarbetare

- Månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
- Årsredovisning samt deklarationer
- Kvalitetssäkring av den löpande redovisningen
- Konsolidering av underkoncern
- Integrering av nya bolag vid förvärv
- Utveckla ekonomiska processer och internkontroll
- Kontakt med leverantörer, kunder, myndigheter samt revisorer
- Rapportering till ekonomichef och VD i respektive bolag




Vi söker dig som
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 5 års erfarenhet av revisions- eller redovisningsbyrå, alternativt att du har erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med bokslut. Därmed är du självgående i redovisning och bokslutsarbete.
- Har du dessutom viss erfarenhet av ledarskap, i form av handledarroll eller liknande så ses det som meriterande
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt behärskar engelska väl


Som person ser vi att du är/ har

- Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och ta beslut kring arbetet för dig och ditt team
- Strukturerad och noggrann: I ditt arbete med ekonomi är det av största vikt att vara noggrann med alla detaljer och skapa en struktur som främjar noggrannhet
- Initiativtagande: Du ser vad som behöver göras, både för ditt egna arbete och för vår organisations utveckling
- God kommunikativ förmåga: Du har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på mottagaren, kan tydligt förmedla ett budskap och är lyhörd för hur ditt budskap tas emot




Övrig information
- Placering: Malmö, Grimsbygatan 24
- Omfattning: Heltid
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt




Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bredablick Förvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024