OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma.
- Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid.
Vår kund
Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du i moderna och fräscha lokaler. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: 6 veckors semester, 37,5 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag.
Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.
Din profil
Vi söker dig med mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller liknande roll inom en miljardkoncern. Du har kunskaper i koncernredovisning och är van att skapa professionella rapporter till koncernmoder. Koncernrapportering sker i Cognos Controller och erfarenhet av detta system är meriterande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden och förutom koncernrapportering behöver du behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå samt löner.
Som person motiveras du av utveckling och arbetar kontinuerligt med förbättring och effektivisering av redovisningsprocesser.
Rollen hos vår kund är bred och du förväntas inte vid start vara expert på alla delar. Om du som exempel inte tidigare gjort löner så ordnar vår kund så att du får gedigen utbildning i detta. Du kommer även få introduktionsutbildning och inledningsvis ha möjligheten att gå bredvid.
Då företaget är ett registrerat säkerhetsföretag så kommer genomgående bakgrundskontroller göras innan anställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvarig för företagets redovisning (allt det löpande inkl månads-, kvartals och årsbokslut)
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering till koncernmoder
- Valutahantering
- Skatt- , moms-, tullmoms- och arbetsgivardeklarationer
- Projekt- hantering/redovisning
- Hantering av Produkter i Arbete (PIA)
- Lagerhantering med avstämningar och korrigeringar
- Exporthantering
- Löner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månatlig balansavstämning
Skallkrav:
- Ekonomisk högskoleutbildning
- Inga anmärkningar i belastningsregister
- 5 års tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat med löner (Tjänstemän)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Arbetat i Cognos Controller, Hogia lön eller Monitor
- Tidigare arbetat som ekonomiansvarig eller liknande i miljardkoncern
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson