OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solelgrossisten är inne på en spännande tillväxtresa. Vi önskar nu att förstärka organisationen med en ekonom som kan ta över ansvar för ekonomifunktionen och fortsätta utvecklingsarbetet av våra interna processer. Vi har redan digitaliserat många flöden men det finns mer att göra och mer att effektivisera. Du blir del av ett bolag vars verksamhet ligger i tiden. Vi kommer fortsätta rikta oss till proffsen och erbjuda de allra bästa lösningarna och produkterna inom solenergi.
Vi Erbjuder
Vi har visserligen redan påbörjat en spännande utveckling och digitalisering av våra processer inom ekonomi, men din uppgift blir att ta detta till nästa nivå. Vi har mycket att erbjuda dig som vill fortsätta lära i rollen som ekonom, har viljan att utvecklas, är självständig och som vill ta mer ansvar. Runt dig finns personer med stor kompetens inom sitt område och du har ett bollplank i vår vice VD som också är personen som du arbetar närmast.
Arbetsmiljön är trivsam och präglas av prestigelöshet, engagemang och respekt. Behöver du en hjälpande hand så behöver du bara fråga en gång – resan gör vi tillsammans! Du erbjuds delaktighet, möjlighet att ta egna initiativ, korta beslutsvägar och en arbetsplats där var och en får ta stort ansvar. Vi utgår från vårt kontor i Tomelilla, och erbjuder en heltidstjänst.
Rollen, Erfarenhet och Personlighet
För att lyckas i rollen har du vana från att driva de vanliga uppgifterna i en ekonomifunktion. Ansvaret innefattar Solelgrossisten, samt tre mindre bolag. Vår ambition är att du självständigt driver ekonomifunktionen och tar ett helhetligt ansvar bland annat för dessa områden:
Löpande bokföring och lagerredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Periodiseringar, avstämnings- och uppföljningsarbete
Månads- och årsbokslut
Du är van vid att arbeta med hela bokslutsprocessen och efter de regelverk och redovisningspraxis som tillämpas. Vi använder Fortnox som vårt ekonomisystem.
Med tiden kan det även bli aktuellt att ta ansvar för likviditetsplanering, budget och uppföljning, lönehantering m.m.
Vi ser gärna att du har en utbildning från högskola eller likvärdig instans inom ekonomi. Dina kunskaper bör vara goda i både svenska och engelska.
Som person är du driven, prestigelös och van att arbeta självständigt. Rollen innebär många kontakter så det är viktigt att vara utåtriktad, social och kommunikativ.
Här får du vara med och göra skillnad. Det kräver mod, engagemang, självständighet, nytänk och god förmåga att lära dig de delar som du eventuellt inte redan behärskar. Såklart hoppas vi på att du delar vårt intresse för hållbara lösningar för energi och miljö. Vi hjälper dig bli varm i kläderna - det kommer att bli ett spännande äventyr!
Redo att kavla upp ärmarna?
Då är du välkommen att söka! Vi samarbetar i denna process med Roi Rekrytering. För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Niclas Wate på epost niclas.wate@roirekrytering.se eller Lina Friberg på lina.friberg@roirekrytering.se. Välkommen med din ansökan senast den 15 juli 2021. Du ansöker via länken ”Sök tjänst”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Sök här: https://roirekrytering.se/lediga-jobb/jobb/?jobbid=7658
Om oss
Solelgrossisten är en av landets snabbast växande grossister inom solel. Vi säljer enbart till återförsäljare och installatörer och representerar många av marknadens ledande varumärken. Men vi säljer inte bara utrustning. Vårt jobb är att se till att installatör eller återförsäljare säljer och levererar rätt lösning till sin kund. Vi står vid kundens sida hela vägen från dimensionering till driftsättning.
Vi svarar på tekniska frågor, ger råd, utbildar och hjälper till att beräkna vid behov. Allt det som krävs för att göra våra kunders tillvaro enklare, lönsammare och deras kunder gladare. Läs mer om hur vi får till detta på https://www.solelgrossisten.se/