Ekonomiansvarig till VVS Plan!

Ekonomiansvarig till VVS Plan!

Arbetsbeskrivning

VVS Plan är ett välrenommerat VVSkonsult-företag i Karlstad. Vi har lång erfarenhet och bred kunskap inom allt som rör VVS. Storleken skiljer oss från våra mindre konkurrenter och vi vill gärna växa lite för varje år som går. Att växa är viktigt, men det är minst lika viktigt att vi vårdar de kunder och samarbetspartners som vi har. Därför kompromissar vi aldrig med kvalitet. Det vi gör ska alltid fungera.

På VVS Plan har vi 22 engagerade och intresserade medarbetare som brinner för VVS. Det vi gör ska hålla länge, så vi tar aldrig några genvägar. VVS Plan är ett fristående bolag i Bengt Dahlgren koncernen. Läs om oss på, vvsplan.se

Då vår klippa och till lika Ekonomiansvarig har aviserat att hon kommer att gå i pension inom kort påbörjar vi nu rekrytering av en ny Ekonomiansvarig.

Rollen
Som Ekonomiansvarig har du en nyckelroll i företaget och ansvarar för att operativt leda, driva och utveckla verksamhetens administration och ekonomifunktion. Du kommer att kliva in i en verksamhetsnära roll med väl fungerande rutiner och processer. För att trivas i denna roll krävs det att du har ett par års erfarenhet av en liknande roll.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring, kundfakturering, in-och utbetalning
• Leverantörsfakturahantering
• Momsredovisning
• Löneadministration med tillhörande rapportering
• Meriterande om du kan upprätta månads- och årsbokslut
• Bidra till hög kvalitet inom internkontroll
• Bidra till förbättring av existerande rutiner och processer inom ekonomi
• Ansvara för att kvalitet upprätthålls i ekonomisystemet
• Tillsammans med VD skapa budget, samt prognoser

Du bistår även dina kollegor i företaget med siffror och information. Vidare ingår viss mån av personaladministration. Som Ekonomiansvarig rapporterar du till VD.

Vi använder idag affärssystemet HogiaLön Plus samt Hogia Byggsystem men är mitt inne i implementeringsprojekt av ett nytt system.

Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet från att arbeta operativt med hela redovisningsprocessen, är självgående i arbetet och har goda systemkunskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda språkkunskaper i svenska. Du har en ekonomiutbildning eller motsvarande samt flera års erfarenhet av redovisning och löneadministration.

Som person är du analytisk och kan hålla ett högt tempo med hög kvalitet i arbetet mot deadlines. Du tycker om att ta ansvar, är noga med detaljer och är mån om att hålla en hög servicegrad mot verksamheten och en hjälpsam inställning till kollegor.

Hos oss råder en familjär stämning och vi månar om att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Låter det bra, då kommer du trivas utmärkt i vårt härliga gäng.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Karlstad. Sista ansökningsdatum är 17 oktober 2021. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Kyrk, sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64.

Ansökningar tas emot via ansökningsknappen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024