Ekonomiansvarig till Zebro International i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Zebro säljer reklamprodukter på den skandinaviska marknaden via återförsäljare. Verksamheten bedrivs i egna lokaler i Åbro, Mölndal och sysselsätter ca 20 medarbetare med en omsättning på ca 40-50 miljoner. Läs mer på www.zebro.se

I rollen som Ekonomiansvarig för Zebro International erbjuds du en bred och allsidig tjänst där du har ansvaret för att leda ekonomifunktionen och bli en nyckelperson för gruppens fortsatta utveckling. Tjänsten är placerad på kontoret i Åbro, Mölndal och du rapporterar till VD och ägare av Zebro International.

Delar ur ditt ansvarsområde:

• Löpande redovisning för bolagen inom gruppen
• Upprätta och ansvara för moms och skattedeklarationer
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra inkl. betalningar, kreditbedömning och kravhantering
• Månads och årsbokslut inkl. årsredovisningar
• Kontakt med banker, myndigheter och revisorer
• Ansvarig för löner och övrig personaladministration
• Säkerställa ”ordning och reda” inom koncernen
• Kontinuerlig utveckling och förbättring av processer, rutiner och arbetssätt
• Ansvar för analys av avvikelser och kostnadsuppföljning

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och mycket goda kunskaper inom ekonomiområdet. Du har erfarenhet av en liknande roll och trivs med bredden av arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i ett ägarlett bolag. Erfarenhet av lönehantering och även aktieaffärer är meriterande. Vidare är du är självgående och trygg i din roll, samtidigt som du tar initiativ och är drivande till utveckling och förbättring. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera och du tycker om att arbeta i en affärsnära funktion. Du har goda IT-kunskaper och är en van användare av Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Som person har du nytta av att vara en strukturerad, noggrann och analytisk med erfarenhet ifrån att utveckla och effektivisera processer. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt i en konsultativ roll med många kontaktytor och du är trygg i din kompetens. Vi är ett positivt och lösningsorienterat gäng så du får gärna bidra med en härlig attityd och framåtlutat sätt precis som vi.

Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på johan.sjoberg@yourtalent.se 0761-709851 eller Martina Träen 0722-888220 martina.traen@yourtalent.se. Vi ser över sökande löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 21 mars 2020

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024