OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Måltidsfabriken AB är ett bolag inom koncernen Rasouli Group AB och bolaget bedriver idag måltidsservice gentemot offentlig sektor och B2B.
Måltidsfabriken AB - Bolaget arbetar till stor del med måltidsstransporter där man har regelbundna linjer på olika orter i Landet. Bolaget bedriver även produktion av måltider till offentliga verksamheter. Bolaget är under en mycket expansiv fas och har under 2018-2020 etablerat sig i 15 orter i Sverige och omsatte under 2020 att 40 MSEK. Bolaget har en fortsatt utvecklingsplan där man kommer att expandera till fler orter under 2021 & 2022.
Rasouli Group AB - Bolaget arbetar primärt med fastighetsutveckling och förvaltar hyresbostäder på olika håll i landet.
Koncernen använder sig idag av ekonomiprogrammet Fortnox.
Vi söker nu en Ekonomiansvarig som kan vara "spindeln-i-nätet". Arbetet kan till en början kräva mycket rutin uppbyggnad då bolag växt väldigt snabbt sedan starten 2016. Vi söker därför en person som verkligen har disciplinen och engagemanget för dem uppgifterna som beskrivs nedan;
Hantering av all post, e-post samt telefonsamtal;
Kontakt med avtalskunder, underentreprenörer och leverantörer vid frågor som berör ekonomi;
Registrering och ev. utredning av alla leverantörsfakturor;
Lönehantering (ca. 45-65 löner/månad);
Bokföring - bokföring sker i olika resultatenheter. (vi använder oss av programmet Fortnox för löner, fakturering och leverantörsfakturor)
Administration av dokument i alla former sker molnbaserat i Dropbox.
Inlämning av arbetsgivare- samt momsdeklarationer;
Rapportering till skattemyndigheten, försäkringskassan, andra myndigheter.
Inköp av t.ex. kontorsmaterial, försäkringar (fordon), vaktmästeri-tjänster etc.
Avlasta Vd:n med olika uppgifter etc.
Personen som vi letar efter ska ha följande egenskaper:
Vara väldigt noggrann (Mycket siffror och avtal) samt vara initiativtagande till att bygga upp rutiner för det som inte fungerar bra eller det som kan effektiveras.
Vara självständig;
Kunna prioritera att rätt uppgifter utförs vid rätt tillfälle på dagen och hantera flera saker samtidigt;
Ha erfarenhet inom administration och ekonomi i minst två år - en fördel om det är inom transport-/servicebranchen;
Som person trivs du med att ta ansvar, kan tänka själv och arbeta självgående för att lösa problem och situationer som kan uppstå. Då du kommer assistera och avlasta VD:n med diverse uppgifter är det viktigt att du är samarbetsvillig, flexibel och prestigelös. Till sist är det också viktigt att du är noggrann och trivs med att arbeta med siffror.
Tjänsten är en deltids- eller heltidsanställning. Exakta tider kommer att fastställas senare beroende på om anställningen blir 80% eller 100%.
Viktigt att arbetet sker på kontoret under bestämda tider för att förenkla kommunikationen.
Kontorstider är måndag-fredag mellan kl. 7.30-17.00. Lön enligt överenskommelse.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.