Ekonomiansvarig Waterproof Diving International AB

Ekonomiansvarig Waterproof Diving International AB

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på siffror, trivs i en bred roll med helhetsansvar och söker en möjlighet i ett internationellt, framåtriktat bolag? Då kanske vi har möjligheten för dig. Vi på Waterproof Diving International AB drivs av vår passion och höga kvalitetsfokus som speglar allt vi gör. Därför söker vi dig som har ett brinnande intresse för ekonomi och vill följa med på vår fortsatta resa framåt och bli en del av Waterproof-familjen. Nyfiken? Läs vidare för mer information kring tjänsten och vem vi söker.

Waterproof Diving International AB
Berättelsen om Waterproof började för snart 40 år sedan, då bröderna Björn och Göran Ehlmé förde samman sina olika personligheter och intressen i en gemensam dröm. Björn med sitt sinne för affärer och Göran som dykare och produktutvecklare hittade de en gemensam väg för att komplettera varandra på bästa sätt, vilket blev grunden för bolaget. Med passion och högt kvalitetsfokus tillverkar och utvecklar vi personlig utrustning för dykning och har produktion och återförsäljare runt om i hela världen. På kontoret i Sävedalen är vi 17 hängivna kollegor som ser fram emot att få in en kollega till vårt familjära gäng som kan axla rollen som ekonomichef, då Björn går i pension vår/sommar år 2023.

Sedan hösten 2022 ingår vi dessutom i börsnoterade Lagerkrantz, något vi är mycket stolta över.

Ekonomiansvarig
Som ekonomiansvarig kommer du ha en bred och verksamhetsnära roll med finansiellt helhetsansvar från ax till limpa. Du kommer säkerställa att vi följer de processer och rutiner som finns upprättat i bolaget och att vi håller en genomgående hög kvalitet. Som ekonomichef ser du till att alltid vara uppdaterad kring de lagkrav som finns och att detta efterföljs. Du kommer ingå i företagets ledningsgrupp och stötta övrig ledningsgrupp med ekonomiska frågor. Du kommer inte ha något personalansvar utan kommer jobba självständigt inom ekonomifunktionen. Vi arbetar i affärssystemen NAV, Business Central och Visma.

Du kommer bland annat att hantera:

- Löpande redovisning

- Kund- och leverantörsreskontra

- Löneadministration

- Budget, prognos och lönsamhetsuppföljning

- Månads-, kvartal- och årsbokslut

- Koncernrapportering

- Moms och skattedeklarationer

- Tullhantering, import och export

- Övrig personaladministration

- Utveckla rutiner och processer

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss blir du en del av ett familjärt och kreativt gäng i ett internationellt bolag där många av oss har stor passion för dykning. Vi erbjuder flexibla arbetstider med frihet under ansvar och trevlig kontorsmiljö. Som ett internationellt bolag med en börsnoterad ägare i ryggen, finns det stora möjligheter för kompetensutveckling i en spännande miljö.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är analytisk, har stor passion för siffror och söker en tjänst i ett bolag med mycket energi. Med ditt sinne för siffror och genuina intresse för affärer trivs du i en roll där du har hand om hela processen från start till mål. Du har förmågan att se vad som ska göras och i vilken ordning det behöver prioriteras. Du tycker om att skifta fokus och att variera med såväl operativt som strategiskt arbete. Du är initiativtagande och ser till att komma framåt och utveckla befintliga processer och rutiner för att alltid upprätthålla hög kvalitet och effektivitet. Du har lätt för att kommunicera både på svenska och engelska och är självklart med och bidrar till en lättsam och positiv arbetsmiljö. Oavsett om du delar vår passion för dykning eller inte, tror vi att du har just det är drivet och viljan att leverera ditt yttersta i det du tar dig för.

Krav

- Högskoleutbildning

- Flerårig erfarenhet från liknande roll

- Erfarenhet från affärssystemet NAV, Business central, Visma

- Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Meriterande

- Erfarenhet som Controller

- Språkkunskaper i Tyska

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-01-10

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, måndag-fredag

Ort: Partille

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Platsa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Liknande jobb


19 december 2024

11 december 2024