Ekonomiansvarig, Zendr

Ekonomiansvarig, Zendr

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Vi befinner oss just nu på en spännande expansionsresa och letar efter en ekonomiansvarig. I takt med att vi växer kommer du även ges stora möjligheter att växa med oss och sätta din prägel på ekonomifunktionen på Zendr.

Om rollen
Vi söker en driven och processinriktad ekonomiansvarig för att leda och utveckla vår ekonomifunktion. Du kommer att ha övergripande ansvar för att säkerställa korrekt fakturering, effektiv hantering av fraktrelaterade ärenden och reklamationshantering. Din roll innebär ett nära samarbete med andra avdelningar och att utveckla och implementera nya processer och rutiner som ökar effektiviteten och minskar manuell administration. Du kommer även att vara ansvarig för att ta fram analytiska rapporter samt analysera finansiell information för att ge insikter och stödja beslutsfattande.
Du rapporterar till företagets VD. Placeringsort är Frösundavik i Solna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom redovisning
- 4-5 års erfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande
- erfarenhet av förändringsarbete inom digitaliseringsprocesser är starkt meriterande
- hög IT-mognad och van vid att optimera affärs-/ekonomisystem
- goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- är initiativtagande, noggrann och ansvarstagande
- har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar
- är förändringsbenägen och processorienterad
- är strukturerad har en god planeringsförmåga
- är prestigelös och kommunikativ

Om Zendr
Zendr är ett snabbväxande och lönsamt tech-bolag som gör det enklare för företag att skicka paket och pall över hela världen. Med vår smidiga och kostnadseffektiva plattform kan våra kunder enkelt jämföra fraktpriser och leveranstider mellan de ledande transportörerna på marknaden, såsom DHL, FedEx och UPS, samtidigt som de kan boka all sin frakt på ett ställe.
Vi är ett bolag med en härlig kultur som färgas av positiv energi och en tight teamkänsla. Vi tror att nyckeln för vårt goda samarbete är att vi regelbundet ses i våra trivsamma kontorslokaler, belägna vid vattnet i Frösundavik. Samtidigt förstår vi vikten av work life balance och erbjuder därför även remote-arbete. Vi tror på att ta in idéer och låta alla medarbetare komma till tals, vilket ger dig möjlighet att sätta din prägel på bolaget.Läs mer om oss på www.zendr.se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 17 oktober 2023

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024