Ekonomiansvarig/Controller till Grandab Management AB

Arbetsbeskrivning

Om oss

På Grandab är vi specialister på att identifiera och förvärva fastigheter och bolag med utvecklingspotential. Genom aktiv förvaltning och strategisk utveckling skapar vi långsiktig värdetillväxt. Grandab går in som delägare i samtliga projekt och ansvarar för den affärsplan som respektive affär bygger på. Grandab är ett partnerägt bolag som grundades 2013. Sedan dess har bolaget växt med både medarbetare och mer omfattande samarbeten. Vår samlade expertis, lokala kännedom, breda kontaktnät och erfarenhet av fastighetsinvesteringar i kombination med mikro- och makroekonomisk analys inför varje enskild investering ligger till grund för vår investeringsstrategi. Vår verksamhet präglas av entreprenörskap, engagemang och affärsmässighet vilket utmärker alla affärer vi är delaktiga i. Idag består vår organisation av 14 personer och vi är placerade i Göteborg.



Om tjänsten

Som Ekonomiansvarig hos oss innebär det att du är övergripande ekonomiansvarig med controllerinriktning. I rollen är du ansvarig för att säkerställa uppföljning och rapportering av våra fastighetsinnehav samt löpande utveckla rutiner, processer, strukturer, rapporter och presentationer. Du säkerställer rutiner kopplat till fastighetsrelaterade utvecklingsprojekt med hög komplexitet. Utöver det är du ansvarig för att ge affärsupport genom ad hoc analyser, är behjälplig när det gäller skattefrågor, moms osv. Tjänsten innebär inget formellt personalansvar, dock är du ansvarig för bolagets två inhyrda konsulter som jobbar med redovisning, bokföring och administration. Du är placerad på vårt kontor i Göteborg.



Vem är du?

Det här är ett jobb för dig som har några års erfarenhet som Business Controller eller motsvarande inom fastighetsbranschen. Du har god kunskap om fastigheter, utvecklingsprojekt osv. Som person är du analytisk, affärsorienterad, utvecklingsfokuserad och självständig. Du behöver inte haft personalansvar tidigare.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett spännande jobb med stort ansvar i ett sammanhang som utvecklas och satsar! Hos oss får du möjlighet att påverka, driva och göra skillnad. Dessutom kommer du in i ett sammanhang där vi har roligt tillsammans!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 30 augusti 2021. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024