OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Nybergs Svets så kommer du till ett företag som har över 100 år i branschen och sysselsätter ca 55 medarbetare. Vi är ett bolag inom Sernekekoncernen. Vår vardag handlar mycket om kontakt med människor, internt och externt. Vi har ett stort ansvar då vi jobbar med stålstommar, ståltrappor och räcken med diverse tillbehör som används av människor i vardagen varje dag. På Nybergs har vi roligt och vårt engagemang är viktigt. Vi är prestigelösa och hjälper varandra för att nå framgång för att kunden skall veta att vi levererar de förväntade kraven. Att jobba hos oss är spännande, utmanade, utvecklande och med en stor variation då varje nytt projekt behöver nya lösningar och effektiva arbetssätt. Vi är idag 55 medarbetare som ser fram emot att få arbeta med dig.
OM JOBBET
Vår ekonomiansvarige sedan många år närmar sig pension och vi söker hans ersättare. Arbetar du som ekonom och har ett intresse av en bred roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare? Bra! Vi söker nu dig som vill arbeta i en central roll med stort fokus på förändring och förbättring, samtidigt som du förvaltar en välskött ekonomi. På Nybergs Svets får du arbeta i en verksamhetsnära roll och du ingår i ledningsgruppen men utan personalansvar. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi har under flera år haft en positiv utveckling och som ekonom med controllerinriktning har du en viktig roll i företagets fortsatta expansion. Du får vara del i att driva den förändringsresa bolaget är inne i. Din tjänst är bred och innebär ett ansvar för prognoser, orderrapporter, månads- och årsbokslut, avstämningar, attest av fakturor, budgetarbete, hantera kontakterna gällande redovisningsarbetet som är centraliserat inom Serneke-koncernen, avstämningar i löneprogrammet Agda inför lönekörningar och vara ett affärsstöd till projektledare och produktionsledare. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för bilparken och en del miljöfrågor mm.
Du tillser att bolaget, utifrån ekonomi och administration, uppfyller lagar och regler samt upprättar rapporter och beslutsunderlag tillsammans med VD. Du kommer också att delta i utarbetandet och genomförandet av strategisk planering och aktiviteter.
VEM ÄR DU?
Du har troligen en akademisk examen i ekonomi och en flerårig erfarenhet av ekonomiarbete i en ledande position. Om du har tidigare erfarenhet från tillverkande industri är det meriterande. Du är van vid att arbeta affärsnära och framåtriktat i nära samarbete med hela organisationen. Vidare har du god kunskap i olika affärssystem och Officepaketet samt kommunicerar obehindrat på svenska både skriftligt och verbalt. Vi lägger stor vikt på din personlighet och söker dig som är social, kommunikativ, flexibel, prestigelös och strukturerad. Då en stor del av tjänsten handlar om arbete nära verksamheten är det av yttersta vikt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, kan sätta dig in i verksamheter och dess värdeskapande samt kunna skapa förståelse inom organisationens olika delar från produktion till ledning. Tjänsten är på heltid (7–16) placering i Alingsås med tillträde fram i höst 2021. Planen är att nuvarande ekonomiansvarige går i pension i april 2022, vilket gör att du får en god möjlighet till en grundlig introduktion.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen samarbetar vi med FMR Rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Eliasson på FMR via telefon 0707-899606 eller e-mail krister.eliasson@fmr.nu
Välkommen med din ansökan så snart du kan så kontaktar vi dig för vidare process!