OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tellusbarns vision är att bidra till att barn får en bra start i livet inför mötet med den stora världen. Vi har fokus på språk, skapande, och hälsa genom lekfullt lärande där upptäckandet står i centrum.
TellusPeople är ett ägarlett bolag som verkar inom barnomsorgen och utbildningssektorn. Bolaget är en fristående aktör vars dotterbolag Tellusbarn verkar inom det offentligt finansierade skolväsendet i Sverige. Koncernen är för närvarande huvudman för 20 förskolor. TellusPeople har även verksamhet inom barnpassning genom dotterbolaget Nanny by Tellus.
TellusPeople är ett entreprenörsdrivet bolag, där hög tillväxt och kvalitet lägger grunden för en god lönsamhet. Koncernen hade en omsättning 2019 på 130 miljoner kronor och kommer växa de närmaste åren både genom organisk tillväxt och förvärv.
DEN VI SÖKER
Vi söker nu en ekonomiansvarig/financial controller till vårt huvudkontor med huvudsaklig uppgift att sköta finansiell rapportering, upprätta kvartalsrapport, årsbokslut och årsredovisning på bolags- och koncernnivå för samtliga bolag i koncernen. Därutöver ska du vara ett stöd till ledningen i investeringskalkyler och förvärv samt förbereda finansiella analyser och finansiellt presentationsmaterial. Du ansvarar för utveckling och etablering av arbetsflöden inom ekonomiavdelningen, är rådgivande och kunnigt stöd gällande redovisning och ekonomiska principer och kan vid behov stötta i den löpande redovisningen.
Vi söker dig som har:
• Civilekonomexamen med inriktning mot redovisning och kalkylering.
• Minst 5 års erfarenhet inom redovisning antingen som kvalificerad redovisningskonsult eller på ett mellanstort bolag gärna i noterad miljö.
• Gedigen kunskap och erfarenhet av K3-rapportering, finansiell rapportering och årsbokslut.
• Upprättat årsredovisningar och gjort finansiella analyser.
• Är van vid att ta fram finansiellt presentationsmaterial.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
Du är affärsdriven, ansvarstagande och gillar att vara spindeln i nätet. Du har en förmåga att se nya möjligheter och trivs där din ekonomiska kunskap ger en positiv inverkan på verksamhetens utveckling och resultat. Du ska trivas i vår entreprenöriella miljö med korta beslutsvägar, lösningsfokusering och kreativitet. Samtidigt är en del av din roll att möta omvärldens och ledningens ökade krav på regelefterlevnad, struktur och tydlighet.
Din placering är på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Du rapporterar till CFO. Verksamhetens huvudkontor består idag av kollegor som ansvarar för löpande redovisning, löneadministration, nyetablering och rekrytering.
VAD VI ERBJUDER
Hos oss erbjuds du en heltidstjänst och ett flexibelt arbete med omfattande frihet under ansvar. Är du en innovativ och idérik person ges även stort utrymme för att realisera dina förslag inom verksamheten.
Du blir en av flera centrala medarbetare i ett team som kommer att ha uppdraget att bidra till att en framgångsrik verksamhet blir ännu bättre och större. Och du kommer att få goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolagets egen utveckling. Även om vi ställer krav på prestation och hängivenhet för verksamheten är en sund balans mellan privatlivet och arbete viktigt för oss.
ANSÖKAN
Låter tjänsten intressant? Välkommen med ett personligt brev och CV till senast den 2020-03-20. Intervjuer kommer att hållas löpande under denna tid.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Hökeberg, CFO, på 070-760 99 20.