OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Workation Group är en koncern inom besöksnäringen där Görvälns Slott, Hufvudsta Gård Boutique House, Workation Lifestyle, Hotelhunters samt Ocho Suites & Kitchen i Palma ingår. Koncernen har idag cirka 40 anställda och omsätter cirka 75 miljoner.
Efter att under en tid haft en extern redovisningsfunktion, vill vi nu återgå till en intern lösning och söker därför en redovisningsekonom som kan ansvara för ekonomin i våra bolag från ax till limpa. Tjänsten innebär att självständigt sköta koncernens ekonomi, ett mycket omväxlande och utmanande jobb med stor frihet under ansvar.
Du kommer att få möjligheten att växa in i rollen med förväntan att på sikt axla dina uppgifter helt självständigt och vara ensam ansvarig för koncernens ekonomifunktion. Du jobbar tajt med ledningsgruppen och stöttar i ekonomifrågor och rapportering sker direkt till moderbolagets VD.
Arbetsbeskrivning i korta drag:
- Löpande bokföring och avstämningar i Fortnox.
- Ansvarig för skattekontot med rapportering av skatt- och momsdeklarationer
- Månadsbokslut, årsbokslut
- Lönehantering i Personalkollen
- Betalning av skatter, löner och leverantörsfakturor
- Rapportering till försäkringskassa, Collectum, Fora samt Svenskt Näringsliv
- Ansvarig för drift och utveckling av samtliga ekonomisystem och rutiner
- Löpande identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer.
- Vissa personalrelaterade administrativa uppgifter som att uppdatera personalhandböcker, säkerställa anställningsavtal, mobiltelefoni, datorer och liknande ingår också i tjänsten.
Vem är du?
Framförallt gillar du att arbeta med redovisning. Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du kan bokföring och är van att bokföra själv. Du är en van användare av ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel.
Du har en universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi och redovisning och minst 3 års arbetserfarenhet inom ekonomi och redovisning, gärna inom liknande företag. Du är en person som kan sätta dina egna deadlines och som alltid levererar utifrån dessa.
Privat tror vi att du gillar hotell, resor, mat & dryck och inredning. Du är mån om din hälsa och gillar att röra på dig i någon form.
Vad vi erbjuder dig:
- Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i en härlig bransch
- Stor möjlighet att påverka, utveckla och själv styra ditt jobb
- Fantastiska arbetsplatser med hälsosam och god mat
- Drivna, schyssta och härliga kollegor
- Friskvårdsbidrag och en rad årliga, roliga personalevents
- Semesterbonus och en mängd företagsrabatter
Arbetet utgår från vårt huvudkontor i Solna. Känner du att du är rätt person för denna spännande roll och vill bli en del av vårt team, så lovar vi dig en ny livsstil med härliga kollegor och miljöer som är få förunnade att få arbeta i.
Vi önskar tillsätta tjänsten under våren 2023. Lön enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Eklund
070-6672900
Caroline Östman
073-644 49 29
Patrik Rodehed
073-644 49 19
Christoffer Rosén
+46 8 446 64 30
Niklas Waclaw
073-644 49 22