OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.
Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.
Om kunden
Vi söker nu för kunds räkning en Redovisningsekonom/ekonomiansvarig till ett större internationellt bolag med kontor i Arvika. OBS! Denna tjänst är deltid 50 % och är en hyrrekrytering, d.v.s. att man går över och blir anställd av kundföretaget efter uppdraget.
Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är bl a Löpande redovisning, Månads-, kvartals- och årsbokslut, Fakturering kunder och kundreskontran, Leverantörsfakturor och leverantörsreskontran och Ekonomisk rapportering samt Attestering av fakturor och betalningar, Bokföring av inbetalningar, Ekonomiska rapporter och sammanställningar, Löner och reseutlägg, Attestering svensk moms och EU-moms, Skatt och sociala avgifter, Skatte- och inkomstdeklarationer, Periodisering, Bankkonton, Räntor, Inventeringslistor samt Statistik.
Din profil
Vi söker dig som långsiktigt har tänkt arbeta deltid ca 50 %. Då arbetsuppgifterna är kvalificerade är det en fördel om du har erfarenhet av ledande ekonomiskt arbete. Du ska vara strukturerad samt bra på att prioritera. Vi fäster även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ekonomisk utbildning och gärna med arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av industriföretag. Du har lätt för att se helheten, har god analytisk förmåga och är drivande i ditt arbete. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, men samtidigt även effektiv. Du är ganska duktig på Excel och då kundföretaget arbetar i Movex ser vi gärna att du även har erfarenhet av detta. Koncernspråket är engelska, som du bör behärska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du även behärskar tyska i tal och skrift.
Urval sker fortlöpande, så vänta inte med din ansökan.