OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kan du ta ett stort helhetsansvar för företagets ekonomi? Har du ett inre driv om att vilja förbättra en verksamhet? Vill du kunna arbeta självständigt på ett växande men mindre företag? Då har vi tjänsten för dig!
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning, controlling samt det löpande administrativa ekonomiarbetet. Du kommer att få möjligheten att självständigt vara ensam ansvarig för företagets ekonomi. Rapportering och kommunikation kommer att ske med en av Delägarna. Ekonomisystemet som används är Visma.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring, avstämningar och momsredovisning.
• Betalningar av skatt, löner och leverantörsfakturor där utlandsfakturor med omvänd moms är relevant.
• Ansvar för årsredovisning och bokslut.
• Enklare Lönehantering.
• Ansvarig för drift och utveckling av samtliga ekonomisystem och rutiner.
• Identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer
• Skriva ut månadsrapporter som vi tillsammans följer upp.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten eller arbetslivserfarenhet där du lärt dig motsvarande kunskaper. Vi tror att du har 5 års erfarenhet i liknande roll där du arbetat som ex. redovisningsekonom. Du behöver ha en förståelse för hur man skapar lönsamhet i ett företag och en erfarenhet av att analysera rapporter. För att lyckas i rollen ser vi också att du har god systemvana och är flytande i svenska och engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlig och söker dig som är:
• Engagerad och ansvarstagande
• Analytisk och strukturerad.
• En person som vill företagets bästa.
•Bra på att skapa bra processer kring kommunikation och rutiner.
Av yttersta vikt är att du är en person som kan ta ett stort eget ansvar och som motiveras av att själv söka svar på frågor. För att passa in hos oss ser vi gärna att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en nyfikenhet inför det som är nytt.
Du erbjuds
Tjänsten innebär att självständigt sköta företagets ekonomiska del, ett mycket ansvarsfullt och utmanande arbete med stor frihet. Känner vi att du är rätt person för denna viktiga roll. Så erbjuder vi dig en heltidstjänst med stora utvecklingsmöjligheter.
Om verksamheten
Williams Blomsterservice AB är i grunden ett familjeföretag som importerar, producerar och levererar blommor till Stockholms bensinstationer. Vi har funnits sedan 2006 och idag är vi i företaget 9 anställda och omsätter cirka 15 miljoner.
Intervjuer kommer att ske löpande tills tjänsten är tillsatt. Då det snart är semestertider så ser vi att du antingen kan börja omgående eller i början av september.
Har vi fångat ditt intresse och vill du veta mer? Skicka gärna ditt cv till oss på kevin@williamsblomsterservice.se