OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mekina AB har på kort tid skapat sig ett starkt namn i byggbranschen och är idag det självklara valet för reparation av elverktyg. Vi fortsätter att utmana i snabb takt och har idag en rikstäckande marknad med mål att nå internationellt.
Mekina AB söker en ekonomiassistent som även vill hjälpa till på order. Tjänsten som ekonomiassistent är idag en halvtidstjänst, men det finns möjlighet att hjälpa till på vår orderavdelning för att tjänsten ska bli en heltidstjänst. Som ekonomiassistent kommer du arbeta tätt tillsammans med Redovisningsansvarig. Vi arbetar idag i Fortnox.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörsreskontra
Kundfakturering
Påminnelse- och inkassohantering
Posthantering
Inbetalningar
Avstämningar mot banken
Övrig diverse administration
På orderavdelningen hjälper vi kunder med beställning av reservdelar samt svarar på frågor gällande serviceärenden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Svara i telefon samt på mail
Följa upp inköp samt meddela kunder leveranstid
Hjälpa kunder att hitta rätt reservdelar
Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontra. Du förutsätts ha en allmänt god datorvana och vara komfortabel i att arbeta med samtliga Microsoft Office-program. Naturligtvis är det en fördel om du har ett intresse för hållbarhet och elverktyg, men vår erfarenhet säger oss att det viktigaste för att lyckas är att du har en god känsla för kundservice och en stark vilja att lära.
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och som vill vara med och påverka ett ungt företag med stora drömmar!
På Mekina ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Kollektivavtal
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
Försäkringar
Marknadsmässig lön
Karriär och utveckling
Sök tjänsten genom att skicka CV till joinourteam@mekina.se. Glöm inte att ange vilken tjänst det är du söker. Besök gärna vår hemsida, www.mekina.se, för mer info om oss.