Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Vi söker en noggrann och ordningssam ekonomisassistent åt en av våra kunder med start i början av december.
Du kommer att jobba med två kundreskontran och som backup för leverantörsreskontran.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:
• Inbetalningar och avstämningar.
• Påminnelser, kravhantering samt fakturering.
• Kontering av diverse fakturor i Baltzar.
• Registrering allegat.
• Vid behov hjälpa till vid med ankommande leverantörsfakturor i Baltzar.
• Kontaktperson för beställning av företagskort.


Formell kompetens
Vi söker dig som är:
Gymnasieekonom med erfarenhet av redovisning alternativt nykläckt civilekonom helst med redovisningserfarenhet.

De datasystem som används är:
affärssystemen Jeeves , Trygg 2000 och Baltzar för leverantörsfakturor

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har jobbat i en liknanade befattning tidigare och har redovisningserfarenhet.

Personliga egenskaper
Som person är du glad och positiv, Du är mån om att ha ordning och reda runt omkring dig och är ansvarsfull.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid, heltid, Umeå

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
Eventuella frågor besvars vid en intervju. Då det är många som söker ber vi dig att ta hänsyn till detta.
Urval och intervjuer kommer ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 7 oktober 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


21 november 2024