OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till ett EU Instans, heltid Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Academic Work söker för kunds räkning en Ekonomiassistent, heltid Företagsbeskrivning: Ett nystartat EU institut som söker förstärkning. Job Description Finance Assistant/Ekonomi Assistent: The consultant will work in the Finance unit and perform following tasks: - Prepare and produce financial documents such as purchase orders, delivery notes, payments, third party identifications and contracts; - Data entry of financial commitments and payments; - Provide administrative support to financial management; - Filing of contracts; commitments, payment orders and supporting documents. Qualifications and experiences required: - A level of post-secondary education attested by a diploma; - Minimum of 4 years of relevant professional experience; - Proven experience and knowledge in the areas mentioned in the job description; - Good knowledge and understanding of financial processes and financial systems; - Thorough knowledge in English, both spoken and written; - Good knowledge of MS Office (Excel, Word and Outlook); - Discretion in handling confidential information; - Good administrative skills Start date: Immediately Working conditions: Full time position, 8 hours/day.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl