OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PayEx Group är en familjeägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.
Vi söker nu en ekonomiassistent med placering inom PayEx Operations, Team Reports. Arbetsort Visby.
Team Reports
Team Reports ansvarar bland annat för redovisning och rapportering gentemot PayEx kunder, debitering av PayEx avgifter, utbetalningar till kunderna samt sköter avstämningar och säkerställer att PayEx kunders pengar och flöden hanteras enligt avtal. Teamet består för närvarande av två processgrupper med totalt 17 medarbetare.
Den tjänst som nu är aktuell är inom processgruppen Avstämning & Kontroll.
Din roll
I rollen som ekonomiassistent sträcker sig dina ansvarsområden över samtliga affärsområden och tjänster, och består i huvudsak av:
* Avstämningar av konton – att de är avstämda och att differenser kopplade till dessa utreds och åtgärdas med stöd av berörda.
* Att kontinuerligt och aktivt kvalitetssäkra och förbättra avstämningar och bokföringsflöden (tillsammans med processägare och andra delaktiga).
* Att stödja med arbetet runt bokföring och konton.
* Att ge support såväl internt som till kund i olika frågor inom ditt kompetensområde.
* Att delta i olika projekt och uppdrag för att säkra uppsättning av tjänster.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och du förväntas delta i, och driva utvecklingen framåt inom ovanstående områden.
Din kompetens
* Du har kunskap och erfarenhet inom avstämningar och bokföring.
* Erfarenhet av att ge support internt och externt är meriterande.
* Du är affärsmässig, drivs av ett starkt kundfokus och är kvalitetsmedveten.
* Du har en god förmåga att samarbeta och arbeta serviceinriktat.
* Du har även en god förmåga att arbeta självständigt, att strukturera och organisera uppgifterna inom arbetsområdet samt att göra egna prioriteringar.
* Du är handlingskraftig och tar egna initiativ.
* Du har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och förstå komplexa samband och fel.
* Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift.
* Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Tjänsten, som är heltid, kommer att tillsättas snarast möjligt och ansökningarna kommer att behandlas löpande. Sista ansökningsdag är 2013-07-03.
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Du kommer att arbeta i en stimulerande och omväxlande miljömed många spännande och utvecklande möjligheter.
Facklig företrädare för Unionen är Katarina Rosdahl, tfn 0498 - 20 23 23.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53