OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vår uppdragsgivare är ett stort multinationellt företag. Arbetsplatsen är belägen i norrförort till Stockholm
Arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen som i huvudsak skall arbeta med företagets leverntörsreskontra. Uppgifterna innebär att distribuera inkommande fakturor till berörda chefer inom den nordiska organisationen, se till att dessa attesteras samt återsänds. När fakturorna är attesterade är det ekonomiassistenten som bokar utbetalningarna via internetbanken samt bokför i SAP. Personen samarbetar med ett tiotal personer inom ekonomiavdelningen och rapporterar till den svenska redovisningschefen.
Tidigare arbetslivserfarenhet
Kandidaten har minst 5 års erfarenhet av arbete med kundreskontra. Hon/han har förståelse för de ekonomiska flöden som sker i ett företag.
Datorkunskaper
Vår uppdragsgivare arbetar i SAP och scanningssytemet BASWARE är det viktigt att personen har erfarenhet av dessa affärssystem eller motsvarande. Kandidaten har även goda kunskaper i MS-Office.
Personliga egenskaper
Personen har förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Det är viktigt att personen kan ställa krav på olika beslutsfattare inom organisationen samtidigt som hon/han har god samarbetsförmåga. Personen är noggrann, strukturerad samt social och kontaktskapande.
Språk
Koncernspråk - Engelska
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514