OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ny medarbetare till Finansavdelningen
Finansavdelningen utgör centrala finans- och ekonomifunktionen inom SIT och hanterar företagets alla in- och utbetalningar, kund- och leverantörsreskontra, likviditet, finansiell riskhantering, garantier och remburser. Finansavdelningen fungerar som ett servicecenter till företaget. Avdelningen som för närvarande har 15 medarbetare söker nu en person till leverantörsreskontra, för att ersätta en av våra medarbetare som går vidare inom företaget.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med leverantörsreskontran, som för närvarande består av 6 anställda.
Gruppens huvudsakliga arbetsuppgifter består i att:
* registrera och bokföra leverantörsfakturor
* ansvara för administration och underhåll av leverantörsreskontran avseende legala redovisningskrav
* ansvara för underhåll och uppdatering av leverantörsregister,
* ansvara för avstämning och månadsbokslut
* ansvara för påminnelsehantering och hantering av dröjsmålsränta
I arbetsuppgifterna ligger även visst utredningsarbete samt vidareutveckling av förekommande rutiner inom leverantörsreskontra.
Vi söker dig som
Har gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, alternativt har motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet från arbetsuppgifterna. Personen vi söker har dessutom goda redovisningskunskaper, god kännedom om SAP R/3, god kännedom om Microsoft Office program och goda kunskaper i engelska, tal och skrift.
Som person är du van vid att självständigt ta initiativ och ansvar. Du är noggrann och effektiv, samt ser dig själv som en lagspelare med social kompetens och god samarbetsförmåga.
Välkommen med din ansökan!