OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LekebergsBostäder AB är ett helägt kommunalt bostadsföretag som hyr ut bostäder på den lokala marknaden. Från årsskiftet har bolaget tagit över kommunens fastigheter avseende skolor, daghem och äldreboenden. Bolaget administrerar 22 000 kvm bostäder och ca 30 000 kvm kommunala verksamhetslokaler. Vi är idag 8 anställda och behöver utöka verksamheten med en ekonomiassistent. Arbetet kommer att vara varierande då vi är få som sköter verksamheten. Vi administrerar bolagets samtliga leverantörsfakturor genom att scanna fakturorna för vidare administration elektroniskt. Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent för en ny tjänst. Arbetsuppgifter: - Bokföring av verifikationer - Kundfakturor - Löneadministration - Leverantörsfakturor - Övriga inom kontoret förekommande arbetsuppgifter Kvalifikationer Gymnasieekonom eller annan ekonomisk utbildning. Du bör även ha några års erfarenhet från självständigt arbete som ekonomiassistent. Du skall vara van att arbeta i datormiljö. Som person är du analytisk, serviceinriktad, noggrann. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.