Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

HSB är en medlemsägd bostadsorganisation. Vi är Sveriges ledande företag inom förvaltning och byggande av bostadsrätter. HSB Nordvästra Götaland förvaltar cirka 15 000 bostadsrätter och 250 bostadsrättsföreningar. Utöver våra medlemsföreningar har vi även en rad privata bostadsrättsföreningar och fastighetsägare som nöjda kunder. Vi förvaltar också ett eget fastighetsbestånd på 955 lägenheter samt kommersiella lokaler. I tjänsteutbudet ingår fastighetsservice, fastighetsekonomi, entreprenad och teknik.

Nu behöver vi en ekonomiassistent till vårt kontor i Trollhättan. Är du en driven och engagerad person, vet hur man hjälper kunder på bästa sätt där en hög servicenivå och kundbemötande alltid är prioriterat, då ska du söka dig till HSB.

Dina arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du vara delaktig i många olika arbetsuppgifter inom administrativ och ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar. Dina arbetsuppgifter består bl.a. av den löpande bokföringen, kontering av leverantörsfakturor, fakturering och avstämningar. Du kommer vara delaktig i arbetet kring budget samt lånehantering för våra kunder och fungera som ett administrativt stöd till övriga ekonomer på kontoret. Du har eget ansvar för dina arbetsuppgifter och är en viktig länk i arbetet och kontakterna med våra kunder. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kollegor och kunder där du på ett professionellt och effektivt sätt utför dina arbetsuppgifter och ger administrativt och kommunikativt stöd.

Kvalifikationer:
Förmågan att samordna och samarbeta är viktiga egenskaper. Du är duktig på att hantera olika arbetsuppgifter och frågeställningar. Du är strukturerad och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter samtidigt. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift och kan hantera såväl snabba beställningar som återkommande arbetsuppgifter. Du har lätt för att se helheter och arbetar på ett kund-, uppdragsorienterat samt förbättringsinriktat sätt. Vidare ser vi att du är initiativrik och handlingskraftig med en god förmåga för service och kundbemötande.

Meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet i snarlik tjänst med ansvar för såväl planering, genomförande och uppföljning. Mötet med både interna och externa intressenter är naturligt för dig och du gillar att samverka med många olika individer för att lösa tilldelade ansvarsområden på bästa sätt.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning av företagsekonomi och redovisning eller motsvarande. Att du har praktisk erfarenhet av arbete inom liknande arbetsuppgifter och kunskaper inom fastighetsbranschen är meriterande. Du behöver ha god kunskap inom Office paketets olika delar samt andra relevanta system för tjänsten. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:
Tjänsten är på 100%, är en tidsbestämd anställning under ca 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Huvudsaklig placeringsort i Trollhättan, arbete kan förekomma på andra kontor inom Nordvästra Götaland. Vi intervjuar kandidater löpande och tillsätter tjänsten så snart möjlighet. Varmt välkommen med din ansökan senast den 9 mars.

För mer information gällande tjänsten kontakta: Jim Josefsson, Affärsområdeschef Administration och Ekonomi, tel. 010- 442 44 10. Facklig representant, Unionen, Annica Tigerberg, tel. 010-442 44 74.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


21 november 2024