OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent till ett trevligt familjeföretag beläget i Spånga.Företaget servar stora kunder inom stål- och verkstadsindustrin med maskiner som man köper in från leverantörer, ofta från Tyskland.De är 7 personer på företaget och de sitter i en 400 kvm stor villa med balkong i området Sundby.En av deras ekonomiansvariga som jobbar deltid kommer att gå i pension och nu behöver de hitta en engagerad ersättare till henne!Du kommer att arbeta med avstämning och kontroll av de fakturor som ska betalas.De leverantörsfakturor som kommer in är ofta från Tyskland, varför det är ett stort plus om du tala tyska.Tjänsten innebär även enklare uppgifter som att sammanställa körjournaler och tidrapporter från deras anställda, registrera reseräkningar och andra administrativa uppgifter.Företaget anlitar en bokföringsbyrå, så ditt jobb blir även att sammanställa det som ska skickas till byrån.Uppdraget passar dig som vill arbeta flexibelt och kanske kombinera med andra deltidsuppdrag.Tjänsten kan efterhand och om intresse finns, komma att utökas till heltid, då man kommer att kombinera ekonomiuppgifterna med back-office relaterade uppgifter.Du kommer att gå bredvid nuvarande tjänst i ca tre månader för upplärning. KVALIFIKATIONER: Du som söker trivs bra med ekonomirelaterade arbetsuppgifter, är en mycket god administratör och har ett sinne för detaljer.Erfarenhet av löpande redovisning är givetvis ett plus, men inget krav.Du sätter dig snabbt in i nya system och är flexibel och snabb i din yrkesroll.Viktigast är att du tilltalas av det gemytliga arbetssättet på ett familjeföretag, trivs med det geografiska läget och ser långsiktigt på denna tjänst!START: 1 januari LÖN: Beroende på erfarenhet OMFATTNING: Uthyrning 2d/Vecka, 1 år med avsikten att bli överrekryterad efter denna period.