Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Lednings- och verksamhetsstöd, LoVS, arbetar med landstingets stödprocesser i områdena Administrativ utveckling och service, Försörjning, Kundtjänst, Landstingsfastigheter, LandstingsIT och Medicinsk Teknik. Förvaltningens uppgift är att stödja och ge service till landstingets ledning och kärnverksamheter. LoVS präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av våra arbetsmetoder. Vårt mål är att bli Sveriges bästa serviceorganisation. Våra 750 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Till ekonomiavdelningen inom Administrativ utveckling och service söker vi nu två ekonomiassistenter.

Vi strävar efter att arbeta flexibelt och du ska därför vara öppen för att arbeta med alla inom enheten förekommande arbetsuppgifter såsom:
. Leverantörs- och kundfakturor
. Bokföring, avstämningar och bokslutsarbete.
. Köpt och såld vård
. Patientavgifter, inkl telefonsupport och kassaarbete
. Information, rådgivning och utbildning (internt inom landstinget samt till patienter)
. Handläggning av donationsfonder
. Telefonsupport gällande vårt system för inköp och fakturahantering

I arbetsuppgifterna ingår att ständigt sträva efter att utveckla våra rutiner och system.

Ett grundkrav är att Du har eftergymnasial ekonomiutbildning (YH-/KY-utbildning) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftersom vi jobbar mycket med att utveckla och effektivisera våra rutiner och system ser vi gärna att Du har erfarenhet av och/eller intresse för att jobba med utvecklingsfrågor inom ekonomi- och ekonomisystemområdet. Vi ser gärna att Du har goda kunskaper i Excel.

Lednings- och verksamhetsstöd är en serviceförvaltning och det är därför särskilt viktigt att Du är serviceinriktad med kundens behov i fokus.

Viktigt är också att du:
. Kan arbeta självständigt och inom ramen för det egna ansvaret fatta nödvändiga beslut.
. Är noggrann.
. Har en helhetssyn både vad det gäller våra kunder, organisationen samt vår egen ekonomiprocess.
. Är utåtriktad, initiativrik och har lätt för att samarbeta.
. Har en god pedagogisk förmåga i både tal och skrift.
. Utöver Excel också har relevanta kunskaper i övriga delar av Office-paketet.

Vi satsar på en hälsosam arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald.

Anställningsform:
Tillsvidare heltid

Tillträde:
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500

Sammanfattning

Besöksadress

S Grevrosengatan
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


21 november 2024