OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningsförvaltningen Information & IT Information & IT svarar för kommunens informationsverksamhet med huvudinriktning på information till såväl allmänheten som kommunens personal och förtroendevalda. Kontoret ansvarar också för IT-drift och IT-service inom kommunen och vissa kommunala bolag. Kontoret är en konsultativ resurs för verksamheterna i deras strävanden att förmedla service och tjänster till medborgarna/näringslivet. Arbetsuppgifter Fakturahantering samt vid behov ge råd och stöd vad gäller budget, uppföljning och bokslutsarbete till kontorets ansvariga. Arkiv och diarium, offerthandläggning av trycksaker, administration av Hem-PC samt stöd vid andra ekonomiska åtaganden är arbetsuppgifter som också tillhör befattningen. Du fungerar även som backup vid löneadministration samt är kontaktperson gentemot centrala ekonomiavdelningen. Kvalifikationer Du har ekonomisk/administrativ utbildning på lägst gymnasienivå samt några års erfarenhet - gärna från offentlig sektor. Mycket goda datakunskaper är en självklarhet och erfarenhet av ekonomisystem och personalsystem är meriterande. Personliga egenskaper Du bör som person vara serviceinriktad, ha vana av självständigt arbete, ordningssinne samt har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald tillför verksamheten.