OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alfa Laval utvecklar, tillverkar och säljer specialprodukter och tekniska lösningar av världsklass som bidrar till att förbättra prestanda i våra kunders processer.Om och om igen.Vår utrustning och våra system gör det möjligt att kyla, värma, separera och transportera produkter som olja, vatten, kemikalier, drycker, livsmedel, stärkelse och läkemedel.Alfa Laval har ca 9 500 anställda i mer än 50 länder och är representerade på över 100 marknader.Vi har just skapat ett nytt Alfa Laval med en ny anda och ett starkt fokus för att ytterligare stärka vår ställning som världsledande inom våra områden.Vår bas är våra gemensamma mål och värderingar: Vi är kundorienterade.Vi vågar göra saker annorlunda.Vi är öppna, informella och agerar flexibelt.Vi skapar enkla och kostnadseffektiva lösningar.Vi är ett helt nytt företag grundat 1883.Till vår ekonomifunktion söker vi en medarbetare, som skall arbeta med kund- och leverantörsreskontran för hela Europa.Du kommer att arbeta med inbetalningar av Europas kundfakturor, scanna in leverantörsfakturor, göra kontoavstämningar, nettingavstämningar, göra utbetalningar och hantera checkar.Du behöver också ha god förståelse för order- och fakturaflöde via EDI.Du är gymnasie-, civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet från redovisningsområdet.Erfarenhet från Movex ekonomisystem är en fördel.Andra program du kommer att arbeta med är OPTO-scanningsystem, Excel och Word.[ Engelska i tal och skrift är ett krav, då vårt koncernspråk är engelska.Arbetet innebär kontakter både inom och utom företaget och det är viktigt att du är noggrann, serviceinriktad och positiv samt har lätt för att samarbeta.Vi är ett team som ställer upp för varandra med varierande uppgifter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ylva Ledin