OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent till ett kundföretag beläget i Malmö.Företaget arbetar med att förädla och återvinna avfall och förorenad jord.Företaget sitter idag i enkla lokaler men är på god väg att bygga nya fräscha kontorslokaler.Arbetsuppgifterna består framförallt i att möta upp och väga det ankommande gods som levereras till företaget i lastbilar, för att sedan väga ut dem efter tömning.Ekonomisysslorna innefattar framförallt enklare sysslor såsom hantering av leverantörsreskontra och kundfakturor.En noggrann utförd lagerrapportering kommer också krävas av den anställde då det inkommer en mängd olika sorters gods till företaget.Ansvaret för att bygga upp ett kundregister kommer att åligga konsulten då företaget är nyetablerat i regionen. Arbetet innebär också receptionssysslor så som att sköta det administrativa arbetet.Exempel på detta är den dagliga pappersexercisen, skriva ihop offerter efter säljarnas instruktioner, svara i telefon samt vara ansiktet utåt mot kunder och chaufförer. Vi ställer inget krav på formell utbildning inom ekonomi, däremot bör du ha arbetat som ekonomiassistent eller liknande under något år.Erfarenhet av receptionsarbete är ett plus, och har du dessutom erfarenhet av affärssystemet Axapta är detta ett stort plus.Saknas detta finns det möjlighet att gå utbildning i detta i början av anställningen.Har du erfarenhet av redovisning/bokföring är detta ett plus, men generellt sett sköts detta av företagets huvudkontor i Göteborg.För denna tjänsten är det viktigt att du är social, framåt, serviceminded och har "skinn på näsan".Det är ett krav att du behärskar engelska bra i både tal och skrift samt har god datavana (Officepaketet).För att lyckas på denna tjänst är det viktigt att man har fötterna på jorden och klarar av att arbeta i oglamorösa miljöer samtidigt som man klarar av att hålla många bollar i luften. (RM15029) Annons publicerad: 2007-01-29
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank