OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 60 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 190 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är auktoriserade. Handläggare till Kund- och Leverantörsreskontra Till en av våra kunder i centrala Uppsala söker vi nu två ekonomiassistenter för uthyrning några månader och därefter anställning hos kund.Arbetstiden är 8-17. Arbetsuppgifter De dagliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av: - Hantering av kund- och leverantörsfakturor såsom digital och manuell hantering och kontroll, kontering, betalningshantering samt bokning av utförda betalningar.- Löpande kommunikation med uppdragsgivares kunder och leverantörer.Viss del av systemsupport ingår.- Avstämningar av kund- och leverantörsreskontra.Kvalifikationer Vi vill att du som söker är gymnasieekonom eller motsvarande samt har nåra års erfarenhet av ekonomiadministration.Du ska förstå dig på enklare bokföring.Du har också goda datakunskaper och vana av att arbeta i ekonomi- och affärssystem. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad och flexibel.Du har en utpräglad känsla för service och har en mycket god kommunikativ förmåga.Du tycker om att arbeta under eget ansvar och känner ett stort engagemang för kunderna.Har du ledaregenskaper är det meriterande.Naturligtvis gillar du dataarbete, siffror och ekonomi och trivs i rollen med många kontakter och utmaningar. Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät. Intresserad?