Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.Adecco söker en kvalificerad ekonomiassistent till ett mindre familjeföretag inom bygg och anläggning i Kungsbacka, med start omgående.Företaget har ca 12 anställda varav 4 på kontoret/i butiken.Vi söker dig som har erfarenhet av löpande bokföring, faktura- samt lönehantering.Du skall ha god vana av arbete i Word och Excel samt siffervana.Du tycker om att ha kundkontakt. Arbetsuppgifterna är löpande redovisning och bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, vecko- och månadsavstämningar, skatte- och momsrapportering samt sedvanliga administrativa uppgifter inom ekonomi.I arbetet ingår även telefonpassning, posthantering samt att serva kunder både i telefon och i butiken.Goda kunskaper inom nämnda ekonomiområden är ett krav.Erfarenhet av arbete i SPCS är en merit.Vi vill att du som söker är prestigelös, flexibel, självständig, serviceminded och trivs med att ha många bollar i luften.Då det är få medarbetare är det viktigt att kunna samarbeta kring de olika arbetsuppgifterna.Tjänstgöringsgraden kan anpassas mellan 80-100%.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!Välkommen med din ansökan!Intervjuer sker fortlöpande, vi ser gärna att du inkommer med din ansökan snarast.Sök tjänsten via

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Kungsbacka
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 januari 2008
  • Ansök senast: 23 januari 2008

Liknande jobb


21 november 2024